Aktualna turistička garnitura odlučila je zagristi u jednu od kiselijih jabuka turizma – sezonu kratku samo 71 dan. S nepuna dva i pol turistička mjeseca nemoguće je stići do planiranih 14 mlrd. eura prihoda u 2020.
U špici, pak, niti tko želi više gostiju niti ih se ima gdje smjestiti pa je izdašnija izvansezona jedini izlaz.
Deset dana u pet godina
Tempo kojim se razdoblje najintenzivnije turističke žetve sada produljuje, deset dana u pet godina, ne može zadovoljiti nijednu ambicioznu turističku zemlju, a naši su čelnici za početak zacrtali “nabildati” ovogodišnji lipanj i rujan. Ta bi dva mjeseca, u kojima je lani bilo po 1,7 milijuna gostiju, trebala ostvariti porast iznad lanjskog prosjeka; najmanje 6% više turista i barem 5% više noćenja. Promocija će biti maksimalno orijentirana u tom smjeru.
Za potpore manifestacijama u pred i posezoni (putem javnog natječaja) Glavni ured Hrvatske turističke zajednice izdvaja polovicu godišnjeg budžeta od 3 mil. kn, a za izvansezonu rezervirano je i 70% novca za udruženo oglašavanje s partnerima. Paralelno će se pripremati tzv. PPS koncept, kojim se HTZ dugoročno sprema pomagati destinacijama da u izvansezone zagaze što dublje. Prvi korak bit će izbor deset do 15 odredišta na Jadranu koja će se profilirati kao “PPS friendly destinacije”. Svaka će morati osigurati da je i izvan glavnog dijela sezone otvoreno barem 50% lokalnih hotela, restorana, suvenirnica... Konačan je cilj povećati broj izvansezonskih gostiju i noćenja 30% do 2020.
Edukacija promotora
Također, svaka će destinacija morati osmisliti i 20 top-doživljaja (na listu mogu i neki od postojećih, etabliranih), dovoljno atraktivnih da budu motiv dolazaka u izvansezoni, a HTZ će ih financijski poduprijeti. Smjernice će definirati Strateški marketinški plan, koji će uskoro biti donesen, a zainteresirane destinacije će putem ankete kandidirati sadržaje s potencijalom top doživljaja. Izbor će biti na turističkim zajednicama i privatnim destinacijskim menadžment kompanijama.
U planu su i edukacije za predstavnike javnog i privatnog sektora o tome kako kreirati ponudu u pred i posezoni i kako postati “PPS friendly destinacija”. Ove bi godine trebala zaživjeti i HTZ-ova zasebna internetska PPS-podstranica posvećena isključivo promicanju iskustava i doživljaja u izvansezoni. Cijeli PPS koncept trebao bi biti definiran najkasnije do kraja trećeg kvartala 2014., kako bi se mogao brendirati za 2015.
>>Turistička zajednica predstavila svoje prošlogodišnje projekte
>>Planirate li ove godine odmor? Hrvatska je ‘in’, zapanjit će vas!