Pa nisu valjda samo Dubrovnik, Kornati i još nekoliko motiva Hrvatska?! Ponudite nam neke nove fotografije, slike ljudi koji uživaju u cappuccinu na splitskoj rivi, čašici vina, djecu koja ližu sladoled, mlade kako se prskaju moru i slično. A ako želite dužu sezonu, gdje su vam u promidžbi fotografije Božića ili Nove godine na ulicama vaših gradova. Na vašim fotografijama se ne vidi lifestyle, a upravo on prodaje destinaciju. Hrvatska je prekrasna, pravi mali stroj za proizvodnju novca, samo upotrijebite više mašte, iskreno je upozorila na sastanku britanskih turoperatora s hrvatskim ministrom turizma direktorica Croatian Villas Tara Hawkins.
Nekolicina ih smatra i da bi Hrvatska trebala ranije krenuti s promidžbenom kampanjom. U vrijeme londonskog sajma turizma, koji je prekjučer počeo, na londonskim se ulicama već uvelike viđaju oglasi Turske i Grčke. Hrvatska, pak, trenutačno provodi natječaje nakon kojih će vrlo brzo slijediti i kampanja.
Dobra promidžba samo je jedan kamenčić u mozaiku, a mnogi na burzi turizma u Londonu za iduću turističku godinu govore da će biti vrlo "tricky". Turistička industrija i same Velike Britanije, velesile Francuske, Nizozemske te više drugih zemalja suočena je s destimulirajućim uvođenjem nikad viđenih pristojbi po putniku, pa čak i po avionima, a potencijalnim putnicima standard istodobno ne raste.
- Nema straha da će i kod nas biti uvođenja nekih sličnih novih nameta. Naša Vlada ima politiku potpore turizmu - izjavio je jučer u Londonu ministar turizma Damir Bajs nakon ministarskog sastanka u organizaciji Svjetske turističke organizacije, na kojoj je bilo tridesetak ministara turizma. Za uspjeh sezone 2011. u Hrvatskoj veća je prijetnja eventualno dizanje hotelijerskih cijena. Ohrabreni dobrim rezultatima ove sezone, neki navodno razmišljaju o poskupljenjima.
- Nadam se da će to ostati samo prazna priča. Poskupljenja su nas na britanskom tržištu već previše stajala, prethodne tri godine imali smo stagnaciju upravo zbog toga - upozorava Marko Rešetar, direktor dubrovačke agencije Elite Travel.
- Mimo toga stvari idu dobro. Uz dosadašnjih dvadesetak partnera dogovorili smo suradnju s četiri nova britanska turoperatora u 2011., koji dosad nikada nisu radili s Hrvatskom. I direktorica Zračne luke Zadar Katica Pupić smatra da bi to bilo kontraproduktivno.
- Rekla bih i neodgovorno. Neutemeljena i neodmjerena poskupljenja nakon jedne dobre sezone na nekom tržištu mogla bi sve upropastiti - kaže K. Pupić. Kako bilo, planove ambicioznije nego za 2010. postavljaju ovih dana mnogi na londonskom World travel marketu, no većina ostaje prilično rezervirana i kaže kako bi se zadovoljila ponavljanjem lanjskih rezultata.
- Ekonomska je situacija i dalje teška, mnogi bi danas potpisali da im netko u 2011. ponudi broj putnika kao ove godine - kaže Miodrag Macura, direktor organizatora putovanja Balkan Hollidays.
ti buš nas učil,,pa mi smo balkanci, mi sve znamo !!!!!!!!!!!!!!!