Hrvatska pošta spominje se kao kandidat za privatizaciju, pa čak i da bi se dionice mogle ponuditi građanima. Koja je budućnost HP-a i kako je u njemu raditi, pitali smo predsjednika uprave Ivana Čulu koji u razgovoru za Večernji list ističe rast plaća zaposlenika i nova ulaganja.
Nagoviješta se mogućnost privatizacije Hrvatske pošte. Postoji li i konkretan plan?
To je pitanje za Vladu, a kao predsjednik uprave mogu govoriti o tome što potiče interes investitora. Posao uprave je dodatno pojačati poslovanje kako bi Hrvatska pošta ostala perjanica državne imovine, tvrtka koja će funkcionirati po najmodernijim korporativnim principima, biti samoodrživa i profitabilna s velikim potencijalom ulaganja i tom smislu pridonositi razvoju hrvatske ekonomije i rastu BDP-a.
Mirovinski fondovi istaknuli su interes za ulazak u vlasništvo HP-a. Kako ste od Pošte napravili poželjnu udavaču?
Lani smo u sustav nagrađivanja zaposlenika uveli uplate sredstava u dobrovoljnu mirovinsku štednju. Najbolje ocijenjenim zaposlenicima uplaćujemo iznos od jedne mjesečne plaće, za ocjenu četiri uplaćujemo 70 posto plaće, a za ocjenu tri polovicu plaće u treći stup. U pregovorima s mirovinskim fondovima o odabiru trećeg mirovinskog stupa za radnike njihovi su čelnici prepoznali pristup građenja lojalnosti kompaniji, koji nam je uz motiv da osiguramo zaposlenicima sigurniju mirovinu bio podloga za takvu odluku. Tada su nas prepoznali kao kompaniju koja vrlo aktivno radi na monetizaciji svih svojih portfelja i vrijednosti, dizanju razine profitabilnosti i produktivnosti te na ulaganju u radnike, što je rezultiralo rastom prihoda iz godine u godinu. Mijenjamo se iznutra, a to na van pokazujemo rebrendiranjem usluga, pa i promjenom loga tvrtke. Na jesen ćemo rebrendirati i naše ključne usluge, uvodimo i nova operativna rješenja u softverskom smislu i nove tehnologije.
Osjetite li nedostatak radne snage i pritisak na rast plaća?
I danas možemo naći zaposlenike u svakoj općini, ali teže nego prije nekoliko godina, a povećana je i fluktuacija zaposlenika. Prednost nam je što smo prepoznati kao stabilna kompanija, sa zajamčenim rastom primanja i mogućnošću napredovanja. U zadnje dvije godine znatno smo dizali primanja radnika na operativnim poslovima jer želimo imati lojalnog i zadovoljnog radnika koji će dati maksimalni doprinos. U posljednje dvije godine vozačima smo digli primanja oko 40 posto, operaterima poštanskih usluga 10 posto, a poštarima za opću dostavu oko 25 posto. Uveli smo uz garantirani iznos fiksne plaće i mogućnost varijabilnog dodatka kojim, ovisno o rezultatima rada, naši zaposlenici svaki mjesec mogu povećati primanja za deset do čak 50 posto. Uvjeren sam da se bez zadovoljnog radnika ne može razvijati tvrtka ni napredovati na tržištu, a raduje me da naši klijenti i građani imaju jako dobro mišljenje o našim poštarima i zaposlenicima u poštanskim uredima.
Koja je budućnost Pošte u digitalnom svijetu?
Osim što smo središte komunikacije građana s tvrtkama i državom, ulažemo znatna sredstva u pozicioniranje u digitalnom svijetu. Posao prenošenja pisama u budućnosti će sigurno padati, ali digitalizacija je donijela i veliko povećanje fizičkog posla dostave robe, od hrane do raznih paketa. Dobro se tu pozicioniramo, što dokazuje i činjenica da je zabilježeni rast paketnog tržišta u HP-u veći od onoga na tržištu. Ostvarujemo godišnji rast veći od 20%. Potencijal postoji i u pismenoj dostavi, i to kroz marketinšku komunikaciju u fizičkom smislu, koja postaje standard u EU, a u Hrvatskoj još nije zaživjela. Radimo na tome da potencijalnim klijentima osiguramo ciljanu komunikaciju prema odabranom segmentu građana.
Građani u sandučiću pronalaze “čestitke” od komunalnih tvrtki. Šalju li se pisma i razglednice?
U prvih sedam mjeseci godine zabilježili smo rast pismenih pošiljaka od 4%. Uglavnom je riječ o transakcijskim pošiljkama, a privatnih pisama nema baš previše. Ipak, vrlo je zanimljivo da smo ovo ljeto imali popriličan rast poslanih razglednica. Iako smo očekivali veći interes jer smo uložili u taj segment, iznenađeni smo količinom razglednica poslanih ovog ljeta i u domaćem, a pogotovo u međunarodnom prometu.
U vašem se mandatu jako ulagalo, koje biste investicije istaknuli?
Uložili smo znatna sredstva u velike projekte koji su promijenili poštu u korijenu, ali ključna investicija i platforma za razvoj kompanije novi je logistički centar. Iako ga formalno nismo otvorili, u operativnom smislu novi sortirni centar u Velikoj Gorici već radi. Riječ je o investiciji većoj od 50 milijuna eura. Financirali smo je vlastitim sredstvima i kreditom i sada imamo moderni sortirni centar na 32 tisuće četvornih metara površine. U njemu je stroj vrijedan 10 milijuna eura za sortiranje pisama, a u završnoj smo fazi puštanja u rad stroja za pakete koji također košta 10 milijuna eura, a površinom zauzima jedno nogometno igralište. Mnoge poštanske kompanije u regiji žele vidjeti naš sortirni centar, na kojem su nam mnogi regionalni operateri zavidni.
Građani se žale da paketi iz zemalja poput Kine ili SAD-a dolaze sporo, ali i da se gube.
Na razvoju modela dostave radi se puno pa su tako na europskom tržištu rokovi dostave skraćeni na samo tri do pet dana. U Kini su pak stotine web-shopova i kompanija koje šalju ogromne količine pošiljaka u Europu, a brzina i preciznost dostave najviše ovise o razini usluge koju ste platili.
hahaha koji članak; bilo bi zanimljivo, korisno i poželjno da novinar koji je napisao članak zatraži da se navedeno podkrijepi činjenicama i pismenim dokazima , što bi u pravilu i trebao - iz navedeno se zaključuje da sada svi nezaposlenieni sa burze idu raditi u poštu s obzirom na navedeno povećanje plaće koje usput budi rečeno nije istinito, da je novi sortirni centar novo svijetsko čudo u kojem sve samo radi, a radnicima je kompliciranije i teže raditi nego prije, te da su hrvatski građani hrpa nepismenih budala koji nemaju pojma o dostavi i shippingu; kao i sve ostalo u lijepoj našoj članak napisan da bi se "zamazale" oči javnosti, a od radnika naprvile budale