NAUTIČKI TURIZAM

U marinama lani 4 posto više noćenja, najviše ugostili Turci

marina
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
02.02.2016.
u 08:50

ACI ove sezone otvara marinu ‘Veljko Barbieri’ u Slanom, a nova ulaganja najavljuju i iz turske Dogus Grupa

Iako je zbog izuzetno stabilnih vremenskih uvjeta prošlog ljeta znatno veći broj nautičara noćio u uvalama, odnosno rjeđe je trebalo tražiti utočište marina, u hrvatskim marinama ipak je ostvaren rast u broju gostiju, ali i noćenjima. U 2015. je tako, kažu podaci Ministarstva pomorstva, ostvareno ukupno 2,47 milijuna noćenja, što je gotovo 4 posto više nego u godini prije. 

Turistička ofenziva

Najjači promet od 285 tisuća noćenja ostvarila je najveća hrvatska Marina Dalmacija u sastavu D-Marin Dogus Grupe. Slijede Marina Seget Donji s 233 tisuće noćenja, ACI-jeve marine Split, Trogir, u Šibeniku je bilo 145 tisuća noćenja. U Hrvatskoj se lani odmaralo oko 362 tisuće nautičkih gostiju, što je 20-ak tisuća gostiju više nego u godini prije, od čega 24 tisuće domaćih. Iako struktura po zemljama još nije obrađena, tradicionalno najbrojniji nautičari dolaze iz Austrije, Njemačke, Italije i Slovenije te Velike Britanije. 

Prihod ostvaren od nautike također još nije poznat, no zbog nešto većeg broja noćenja i podizanja kvalitete nakon investicija moglo bi se očekivati da premaši prihod iz 2014. godine kad je nautički sektor utržio ukupno 716,6 milijuna kuna prihoda (plus od 4,4 posto). 

Hrvatska turistička zajednica nautičku ponudu nedavno je predstavila na sajmu Boot u Düsseldorfu s pojačanim promotivnim aktivnostima, uključujući i prezentaciju novog komunikacijskog koncepta „Hrvatska puna života“. Tako je održana i prezentacija novog gastronautičkog vodiča „Schlemmertörns in Kroatien”, prvog takvog vodiča u Njemačkoj koji sadrži pregled 66 probranih restorana na hrvatskoj obali dostupnih brodom. 

Inače, rezultati analize Hrvatske turističke zajednice (HTZ) provedeni na ključnim emitivnim tržištima pokazali su da je otkrivanje i istraživanje najvažniji motiv dolaska za čak 70 posto nautičara koji posjećuju Hrvatsku, slijede opuštanje i odmak od svakodnevice, dok istodobno oko četvrtine nautičara očekuje da će doživjeti nešto novo. Stoga će HTZ u budućim marketinškim aktivnostima posvetiti pažnju upravo tim vrijednostima, kao i ljepoti krajolika.

Nove investicije 

Predstavnici ACI-ja su na svom štandu organizirali prezentaciju novosti u ponudi za sljedeću sezonu uz najvažniji događaj u godini, otvorenje marine “Veljko Barbieri” u Slanom. To je najznačajnija investicija ACI-ja u posljednjih 20 godina, a izgradnja marine je u tijeku i s radom bi trebala započeti početkom 2016. godine. 

Značajne investicije u nautičkom dijelu za ovu godinu priprema i Dogus Grupa, koja drži gotovo 11 posto vlasničkog udjela u ACI-ju. Turska kompanija ove godine u sklopu D-Marin Dalmacija u Sukošanu otvara ekskluzivni beach bar, u koji će uložiti deset milijuna eura. Riječ je o trenutačno najvećoj marini u Hrvatskoj s 1200 vezova u moru te dodatnih 300 na kopnu, a marina omogućava smještaj plovilima do 60 metara dužine. Usto, jedna je od rijetkih luka nautičkog turizma koja posjeduje svoju plažu.

>> Hrvatski turizam 
prošle godine pobjednik na Mediteranu

>> Formula 1 na vodi u lipnju u Hrvatskoj!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije