Šoping centri

U Zagrebu više šoping kvadrata nego u Beču, ali manje od Praga

arena centar (1)
PIXSELL
08.11.2010.
u 08:00

Otvaranjem Arena centra Zagreb sada na 1000 građana ima 555 kvadrata trgovačkih centara, više nego Ljubljana ili Beč, ali i dalje manje nego, primjerice, Bratislava ili Prag

Unatoč negativnim trendovima u graditeljstvu – vrijednost novih narudžbi u prvom polugodištu iznosila je, naime, 6,6 milijardi kuna i manja je 53,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2009. – za nove šoping kvadrate recesije nema.

Inovativni

Najbolja potvrda tome je i otvaranje Arena centra Zagreb, koji je ukupnu površinu zagrebačkih trgovačkih centara grada povećao na više od 430.000 kvadrata. To znači da na 1000 Zagrepčana ide čak 555 kvadrata trgovačkih centara, više nego što imaju Ljubljana (485) ili Beč (465), ali i dalje manje nego, primjerice, Bratislava (750) ili Prag (680), pokazalo je istraživanje RegioPlan Consultinga GmbH. Činjenica da je Arena centar otvoren samo godinu dana nakon WestGatea dokaz je da i dalje postoji znatni interes investitora i trgovaca za zagrebačko tržište na kojemu se dodatno pojačava konkurencija – objašnjava Hanna Bomba-Willhelmi, direktorica RegioPlana, ističući kako, neovisno o tome koliko je tržište zasićeno, uvijek ima mjesta za komercijalne kvalitetne projekte. Bitno je samo da su lokacija, koncept i potrebe potrošača međusobno usklađeni. No, dok developeri trgovačkih centara i dalje otvaraju objekte, hrvatska maloprodaja skromno se oporavlja. Bomba-Willhelmi kaže kako je gospodarska kriza donijela štednju i konsolidaciju i mnoge natjerala na pojačano djelovanje i povećanje efikasnosti kako bi ostali konkurentni. Primjer je vodeći austrijski salon namještaja Lutz koji je kupio slovensku Lesninu, dok iz RegioPlana spominju i predstojeće spajanje Konzuma i NTL-a. No u Agrokoru to oštro opovrgavaju.

Domaći kolo vode

Za razliku od mnogih drugih CEE zemalja, u Hrvatskoj su domaća poduzeća, unatoč dolasku internacionalnih igrača, ostala vodeća u mnogim segmentima. No, da bi se zadržala konkurentnost, u doba sporijeg napretka potrebno je efektivnije poslovati, što pojedina poduzeća tjera na više opreza, a neka na potpuno povlačenje s tržišta, objašnjava H. Bomba-Willhelmi.

Komentara 6

LI
lietuva
09:41 08.11.2010.

Da, ali centri u Pragu i Bratislavi zbog pristupačnih cijena ostvare više prometa nego naši centri. Cijela je naša priča na staklenim nogama, vidjet ćemo koliko će tih dućana postojati za godinu dana...

TM
trade_mark
15:38 08.11.2010.

sva sreća da imamo gdje trošit plaće koje nam poslodavci, inače veliki hrvati, ne isplaćuju!

LU
lucas
10:15 08.11.2010.

Jadna je država koja svoju budućnost gradi na tuđim prodajnim lancima sa tuđom robom. Zaduži se da bi mogao u vjerovnika kupovat njegovu robu. Čija je to ekonomska teorija. Idioti gdje je kraj vašim ludostima?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije