Intervju

Usluge cloud zauzet će 3 % u hrvatskoj IT industriji do 2013.

Marcel Schneider, Microsoft
Davor Višnjić/PIXSELL
02.09.2010.
u 09:30

S direktorom Microsofta za srednju i istočnu Europu Marcelom Schneiderom razgovarali smo o poslovanju, ulaganjima, odnosu s partnerima te o trendovima IT industrije.

Marcel Schneider od 1. srpnja na funkciji je direktora Microsofta za srednju i istočnu Europu koji u svojoj nadležnosti ima 22 zemlje. Budući da je Microsoft specifična kompanija, koja prije svega temelji svoje poslovanje na suradnji s velikom partnerskom mrežom, Hrvatsku je posjetio jer se želi upoznati s ekosustavima koji posluju u svakoj pojedinoj državi. S M. Schneiderom razgovarali smo upravo o poslovanju Microsofta u regiji, posebice u Hrvatskoj, te o globalnim trendovima IT industrije.

 Kako ocjenjujete Microsoftovo poslovanje u Hrvatskoj?

 Microsoft se nalazi na prvom mjestu u CEE regiji, a ujedno je broj jedan u odnosu na konkurenciju prema mišljenju partnera i prema lanjskom globalnom istraživanju zadovoljstva korisnika. Naš ured u Hrvatskoj poslovao je odlično te je zapravo jedan od naših najboljih lokalnih ureda u manjim zemljama. Prema mišljenju korisnika i partnera, pokazalo je također istraživanje, ured u Hrvatskoj vodeći je Microsoftov ured u regiji, s najboljim rezultatima, a to je zasigurno smjer kojim ćemo ići i ubuduće.

 Microsoft u Hrvatskoj posluje s puno hrvatskih partnera. Jeste li zadovoljni ekosustavom, možete li ga usporediti s drugim tržištima u regiji?

 Imamo oko tisuću partnera u Hrvatskoj i kada je IDC procjenjivao naš utjecaj na lokalno gospodarstvo, došli su do podataka da naši partneri zapošljavaju gotovo šest tisuća ljudi te da još šest tisuća ljudi radi u različitim hrvatskim tvrtkama čiji je posao izravno vezan uz Microsoftove tehnologije (IT razvojni inženjeri, podrška itd.). To znači da ukupno 46 posto zaposlenih u hrvatskom IT-u na ovaj ili onaj način zarađuje za život u Microsoftovu ekosustavu.

 Microsoft, za razliku, primjerice, od IBM-a i Oraclea, 95 posto svojih prihoda ostvaruje zahvaljujući poslovanju s partnerima. Jedinstveni smo po tome, zato su nam partneri iznimno važni. Na svaki zarađeni dolar Microsofta partneri koji dodaju vrijednost svojim poslom zarađuju 8. Što znači da uvelike ovisimo o njima kao i oni o nama. S obzirom na krizu, trenutačni smjer na kojem radimo jest povećanje zadovoljstva partnera i korisnika te ostvarivanje što većeg udjela na tržištu. Dakle, ne radi se o klasičnom nastojanju povećanja rasta, već o povećanju udjela.

U vašoj su nadležnosti sada 22 tržišta. Kako je kriza na njih utjecala?

Rezultati koje su područja istočne i srednje Europe postigla u krizi očito imaju veze s tim koliko su bila konkurentna prije krize, a konkurentnost se temelji na tehnologiji i obrazovanju. Ako govorimo o Hrvatskoj, mislim da se može još jako puno napraviti u tom području.

 Što tvrtke mogu napraviti kako bi smanjile troškove u svojim IT odjelima te općenito smanjile troškove uz pomoć IT-a?

Microsoft je puno učinio da omogući smanjenje operativnih troškova u ekonomskoj krizi. Primjerice, umjesto nekih putovanja, možete se koristiti aplikacijama poput Office Communicatora ili Windows Live uslugama s videom. Microsoft nudi široku ponudu poslovnih rješenja koja pomažu tvrtkama da budu što učinkovitije. Naš Dynamic portfelj uključuje CRM aplikacije (Dynamics CRM) i ERP rješenje (Dynamics Nav), a posebno smo u ovom periodu primijetili porast zanimanja za CRM aplikacijama i rast njegova udjela na tržištu. Tvrtke su očito svjesne da kvalitetno upravljanje odnosom s korisnicima znatno utječe na njihove poslovne rezultate. Time privlače nove korisnike i zadržavaju postojeće, a povećavaju zadovoljstvo korisnika i zaradu. Oni koji su se odlučili za CRM rješenje također su uvidjeli snižavanje operativnih troškova te marketinga i prodaje.

 Koliko se u vrijeme krize zapravo ulagalo u razvoj i istraživanje?

 Microsoft je zapravo uložio jako puno u istraživanje i razvoj dok je svijet doživljavao pad. Godine 2009. uložili smo devet milijardi dolara u istraživanje i razvoj i jasno možete vidjeti rezultate kroz jedan od najvećih ciklusa obnove proizvoda koje smo dosad imali: počelo je prije godinu dana s Windowsima 7 koje vole i korisnici i novinari te se nastavilo novim Microsoft Officeom 2010 i serijom poslužiteljskih proizvoda ove godine. To je također uključivalo razvoj novog Internet Explorera 8, tražilice Bing i serije alata za razvojne programere (Visual Studio). Za nas je ulaganje u R&D jedini put naprijed. Iako znamo da je to teško mnogim tvrtkama, one koje su imale hrabrosti uložiti sada, mogu očekivati raniji poslovni rast, odnosno primijetit će rast u poslovanju puno prije ostalih.

 Kako vidite razvoj IT tržišta globalno i u Hrvatskoj? Hoće li cloud computing imati veliku ulogu?

 Cloud computing će zauzeti znatan dio hrvatskog i globalnog IT tržišta. Microsoft je jedan od pionira razvoja cloud computinga, odnosno usluga poput Hotmaila, Windows Livea i Xboxa, dostupnih našim korisnicima već 15 godina. Iako većina korisnika ne gleda na njih kao na usluge cloud, one su upravo to. Dugogodišnje iskustvo s tim uslugama pomoglo nam je u kreiranju ponude cloud usluga za tvrtke i zato mislim da smo najbolji u tome. Mnoge će tvrtke prebaciti svoje servise u cloud iz više razloga. Ušteda troškova, dostupnost i pouzdanost samo su neki od najvažnijih. Manje i srednje velike tvrtke, kakvih je puno u Hrvatskoj, zaista će uvidjeti poslovnu korist od prebacivanja svog poslovanja u cloud jer će uštedjeti na troškovima. Plaćaju samo koliko i koriste infrastrukturu, slično kao kod korištenja električne energije.

 Žele li sniziti svoje operativne troškove, cloud computing će ih spasiti od ulaganja u vlastitu infrastrukturu, koju ionako neće u potpunosti iskoristiti. Neke tvrtke, poput banaka i financijskih ustanova, neće preseliti svoje poslovanje u cloud, no mogu koristiti hibridna rješenja i prebaciti neke usluge za korisnike u cloud, a ujedno zadržati vlastitu infrastrukturu. Usluge cloud zauzet će tri posto u hrvatskoj IT industriji do 2013. godine prema lanjskom IDC-ovu istraživanju tržišta. Možda se to ne čini mnogo, no jest s obzirom na početak i na veličinu tržišta.

Ključne riječi

Komentara 1

MA
max221
12:34 02.09.2010.

\"Microsoft, za razliku, primjerice, od IBM-a i Oraclea,\" mauhahaha..... koji komedijaš, Plaćeni članak, ni više ni manje od standarnog todorićevog hvalospjeva. Ps... tu i tamo vam se potkrade vjest o velikim dugovanjima...pa nek urednik to sankcionira.... tko je vidio neovisnosno i slobodno novinarstvo danas. :))

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije