U sklopu Executive education programa Advanced Program in Business održano je predavanje jednog od najcitiranijih profesora marketinga današnjice prof. Ajaya K. Kohlija. On je prvi doveo marketing na stratešku razinu, a njegovu su stručnost prepoznala i poduzeća svjetskog imena (Coca-Cola, Dow Chemical, Eastman Kodak, The IBM; Shell i dr.) u kojima djeluje kao savjetnik.
Sustavi nagrađivanja
Kohli je naglasio važnost ne samo prilagođavanja tržištu, već i oblikovanja te izgradnje novih tržišta uz naglasak na stvaranje vrijednosti za potrošača koja se neće samo oslanjati na ključne koristi za potrošača nego i na ostale dionike koji sudjeluju u procesu stvaranja vrijednosti.
Naglasio je da marketing nije samo funkcija u poduzeću – to je način poslovanja. Veća je vjerojatnost da će tržišno orijentirana poduzeća tražiti nova tržišta i prilike u vrijeme krize nego, kao mnoga druga, usmjeravati se na učinkovitost putem smanjenja troškova i rezanja marketinških budžeta, što im dugoročno samo može štetiti. Nadalje, tržišno orijentirana organizacija mora generirati tržišne informacije, uspostaviti sustave za širenje tih informacija i znanja te odgovoriti na te podatke, bilo prilagodbom tržišnim uvjetima ili oblikovanje samog tržišta – zaključuje Kohli.
Ključ uspjeha tržišno orijentiranih poduzeća leži u sposobnom menadžmentu koji prepoznaje tržišni potencijal, ali i uvodi sustave nagrađivanja kao sastavni dio korporativne kulture. Ovaj pristup ne samo da dovodi do povećanja profita zadovoljstvom kupaca već dovodi i do većeg zadovoljstva zaposlenika, posljedica čega je veća uključenost u poslovanje poduzeća. Naposljetku, Kohli je predstavio i mjeru tržišne orijentacije poduzeća, uz prosječnu ocjenu hrvatskih tvrtki od 114,62 koja je ispod prosjeka europskih zemalja, što još jednom potvrđuje tezu da hrvatska poduzeća još nisu dovoljno tržišno orijentirana.
Kako ostvariti prisutnost
U moru različitih strategija, taktika i vrsta društvenih medija – kompanije se često pitaju – gdje i kako ostvariti prisutnost koja će polučiti željene rezultate? John Deighton, profesor marketinga na Harvard Business School te jedan od najcjenjenijih stručnjaka današnjice u području interaktivne marketinške komunikacije i društvenih medija, pokušat će polaznicima Advanced Program in Business dati odgovor upravo na to pitanje.
Predavanje će obilovati primjerima iz prakse i poslovnim slučajevima te posebna pažnja biti posvećena ciljevima i strateškim odlukama koje se vezuju uz prisutnost poduzeća na društvenim medijima. Interaktivne platforme, s jedne strane, kompanijama daju mogućnost novog, drugačijeg pristupa potrošačima i ostalim dionicima, uključujući ih pritom u proizvodni i druge procese, s s druge strane, potrošači imaju mogućnost utjecanja na aktivnosti kompanije. Naposljetku, Deighton će se osvrnuti na razumijevanje ponašanja potrošača i njihov utjecaj na ciljeve i strategije poduzeća te ključne trendove u području interaktivnih medija.