Srpanj je pred vratima što znači da za većinu građana kreće planiranje godišnjeg odmora i mirniji period godine. U prometu nema gužvi po većim gradovima, većina ljudi se prebacuje na obalu, a javni prijevoz je poluprazan zbog vrućina i nedostatka školaraca. Pa ipak, poduzetnici su rijetka kategorija koja nema odmora, čak i po ljetnim vrućinama, što zbog sezonalnosti, što zbog vrste posla. I dok djeci srpanj znači more, poduzetnicima srpnja znači veliku promjenu, pogotovo onima koji posluju s državnim tijelima.
Naime, 1. prosinca 2018. godine počela je djelomična primjena Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, pa time eRačun postaje obvezom za komunikaciju s državom u postupcima javne nabave. Grace period je trajao pola godine, te od 1. srpnja ove godine počinje njegova puna primjena. To znači da svi računi prema javnim naručiteljima iz postupka javne nabave, moraju biti elektronički računi, a izdavatelji računa više ne smiju izdavati račune na papiru.
eRačun
Elektronički račun ili eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Po svom sadržaju istovjetan je papirnatom računu i sadrži sve obvezne stavke propisane važećim zakonskim propisima.
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta na svojim internetskim stranicama objavilo je popis svih informacijskih posrednika spojenih na Centralnu platformu. Od svih istaknutih, ističe se usluga Hrvatske Pošte.
Za poduzetnike, kojima je prije svega bitna sigurnost i brzina, Hrvatska pošta kao informacijski posrednik pruža sve potrebne usluge, putem svoje usluge ePošta već ima osigurano primanje i slanje računa u strukturi propisanoj Europskom normom. Dodatna pogodnost je i distribucija računa i ostalih dokumenata u elektroničkom obliku. Povezivanjem informatičkog sustava tvrtke s ePoštom omogućava slanje računa i ostalih dokumenata svim korisnicima ePošte koji su se za to prijavili, uz minimalne dodatne preinake. Na taj način sam poduzetnik postaje izdavatelj koji dobiva mogućnost slanja računa i ostalih dokumenata privatnim i poslovnim korisnicima ePošte.
U moru troškova koje firme i obrti imaju, svaka ušteda je dobrodošla, a pogotovo financijska. Servis ePošta omogućuje svim korisnicima ugodnije i jednostavnije kreiranje, primanje te pregled i čuvanje pošte. Svi su dokumenti (računi, izvodi, obavijesti i dr.) na jednom mjestu te im korisnik može pristupiti s bilo kojeg računala. Drugim riječima, servis ePošta poduzetnicima nudi jednostavniju i povoljniju komunikaciju s njihovim korisnicima i klijentima.
Svaka pravna osoba koja potpiše Ugovor za uslugu ePošta sve račune koje će slati elektroničkim putem prema pravnim osobama od dana potpisa ugovora, pa do 31.12.2019. godine platit će u ukupnom iznosu od samo 1 kn, bez obzira na broj računa. Više o eRačunu saznajte ovdje.
Sadržaj omogućila Hrvatska Pošta.
Informacije o ugovaranju ePošte zatražite od prodajnog predstavnika Hrvatske pošte mailom na adresu prodaja@posta.hr.