izvoz

Vindiji, Krašu, Ziganteu... ‘smiješi’ se kinesko tržište

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
06.06.2019.
u 09:12

Strani trgovački lanci u Hrvatskoj sve više promoviraju naše domaće proizvode i tvrtke i na drugim tržištima na kojima posluju

Veliki, srednji i mali hrvatski proizvođači lani su putem Spara Hrvatska u Austriju, Mađarsku, Sloveniju i Italiju izvezli proizvoda u vrijednosti od čak 68 milijuna eura, odnosno više od pola milijarde kuna, a nekima od njih sad se, čini se, “smiješi” i kinesko tržište. Sparove hipermarkete u Rijeci, Zagrebu i Zadru ovih je dana, naime, posjetila visoka delegacija čelnih ljudi Spara China iz pet kineskih provincija te predsjednica Kineskog udruženja trgovačkih lanaca i franšiza Guo Geping.

Još neriješenih pitanja

Kušali su proizvode odabranih hrvatskih dobavljača Spara poput Vindije, Kraša, Gavrilovića, Zigantea, Dukata, Podravke, Atlantica, Badela i Žito grupe, za koje se smatra da imaju potencijala za izvoz na kinesko tržište. Spar je, naime, danas prisutan u sedam kineskih provincija s više od 350 trgovina, u kojima godišnje ostvaruje više od 1,5 milijardi eura prometa.

No iako se očekuje skoro intenziviranje suradnje po pitanju izvoza prehrambenih proizvoda iz RH, najviše svinjetine i prerađevina, peradi, ribe..., Hrvatska s Kinezima zasad ima tek potpisan protokol o mogućnosti izvoza mlijeka i mliječnih proizvoda, nakon usuglašavanja veterinarskih certifikata. Međutim, prijašnja iskustva govore kako je domaćim proizvođačima, malim u EU ili svjetskim razmjerima, puno lakše u svijetu se probijati kroz domicilne ili vodeće trgovačke lance na pojedinim tržištima.

– Trgovački lanci poput Spara, Kauflanda, Lidla... u Hrvatskoj već imaju dobru poslovnu suradnju s našim proizvođačima. A onda je, naravno, puno lakše te odnose prenijeti i na druga tržišta na kojima oni posluju – kaže Ante Madir iz Klastera hrvatskog pršuta, ističući kako je još bolje kad se naši pršuti i drugi suhomesnati proizvodi imaju priliku promovirati i u trgovinama i na vodećim sajmovima nekih zemalja kao što su pariški SIAL ili berlinski Grüne Woche.

Rajčice Rurisa u Njemačkoj

S donedavnim odnosom snaga na hrvatskom tržištu bilo je nezamislivo da Spar gura Agrokorove tvrtke i proizvode, no lani je, primjerice, Ledo bio najzastupljeniji izvozni brend Spara Hrvatska u Mađarsku u vrijednosti 4,5 mil. eura, dok su hrvatski proizvođači iz doline Neretve prošle jeseni u Sparovu prodajnu mrežu u Sloveniji izvezli više od 600 t mandarina. Ruris iz Županje koji je glavni dobavljač grapolo rajčica za Kaufland, svoje je mjesto pak našao na policama tog lanca u Njemačkoj. Članica uprave Tanja Bilić kaže da dio rajčica i sami izvoze u Njemačku, BiH, Srbiju, no kako dugo godina 80-90% svoje robe prodaju Kauflandu Hrvatska, nastavak suradnje na njemačkom tržištu bio je logičan.

– Kad bi se kod kuće bolje kontrolirao jeftin uvoz koji nam stiže iz “no name” kutija sa Zelene tržnice, možda bismo svih 2500 tona rajčica s 4,5 ha, koje proizvedemo u svojim staklenicima i na kooperantskim poljima, uspjeli prodati kod kuće. Sve se svodi na pitanje ponude i potražnje – kazala je Bilić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije