I dok se ovih dana na neki način odlučuje o strategiji Ine, a svjetske naftne kompanije strateški planiraju o udruživanju, ili su to već učinile, jasno je da iza svake takve odluke stoje ljudi. U konačnici, odluka je uvijek na vlasniku, no iskustva pokazuju da će bolje rezultate imati oni koji uključe u tim više osoba, svojih suradnika koji mogu izraziti svoja mišljenja, stajališta ili predviđanja, a na temelju kojih se lakše može izvući konačna odluka.
Biti strateg zahtijeva sigurno godine iskustva u svom radu, ali i šire, poznavanje tržišta, kao i ekonomske povijesti, jer reći će neki stručnjaci, povijest se ionako ponavlja, pa ako je znamo, lakše ćemo prepoznati određenu situaciju i bolje reagirati, sprečavanjem “nezgoda” ili barem smanjenjem posljedica.
Stratezi zato moraju imati i viziju, ali, naravno, i kvalitetan menadžment koji će planove provesti. A s jasnim pogledom i dobrim alatima poslovanje može biti uspješnije i može se umanjiti rizik. No, cilj