NOVA AFERA

Volkswagen, Daimler i BMW imaju kartel koji drma tržištem od 90-ih?!

Volkswagen models Golf Cabriolet and Passat are stored at the CarTowers next to the Volkswagen plant in Wolfsburg New Volkswagen models Golf Cabriolet and Passat are stored at the 'CarTowers' in the theme park 'Autostadt' next to the Volkswagen plant in W
25.07.2017.
u 12:00

Automobilsku industriju trese najveća afera u povijesti koja bi mogla rezultirati kaznama Europske komisije od 46,5 milijardi eura

U Europi je na snazi najveća istraga potencijalnog kartelskog udruživanja u povijesti automobilskog svijeta. Njemački automobilski divovi Daimler, BMW i Volkswagen su navodno od ranih 1990-ih dogovarali kada, kako i po kojoj cijeni će se način industrija razvijati.

Udruženo dvjesto menadžera

Ako se dokaže da je zaista bila riječ o kartelu Europska Komisija ima pravo kazniti tvrtke kaznom u iznosu od deset posto ukupnih godišnjih prihoda, a to bi značilo kaznu od 46,5 milijardi eura jer su tri kompanije lani zabilježile rekordne prihode koji su zajedno iznosili 464,7 milijardi eura.

Prema neslužbenim informacijama više od dvjestotinjak menadžera iz tvrtki Daimler koja proizvodi Mercedes, BMW i Volkswagen u čijem sastavu posluju i Porsche i Audi koristili su 60 industrijskih odbora dogovarali su budućnost autoindustrije. Dogovori su se ticali tehničkih karakteristika automobila, odnosa prema dobavljačima pa i akcija za kupce.

– Europska komisija i Njemačka primili su informaciju i razmatraju potencijalnu aferu, ali prerano je donositi zaključke – jedini je službeni stav za medije iz institucija nakon što je njemački Der Spiegel objavio da njemačke vlasti propituju ulogu kartela u manipulaciji cijenama željeza na tržištu te implementaciji sustava za emisiju štetnih plinova.

VW je prema pisanju Der Spiegela navodno sam kriv za otkrivanje afere jer je 4. srpnja uputio pismo kartelu iz kojeg je vidljivo da se kroz 60 odbora u koje je uključeno 200-tinjak članova raspravlja o razvoju vozila, motorima, kočnicama te sustavima za emisiju ugljičnog dioksida. Volkswagen, BMW, Audi, Porsche ni Daimler nisu komentirali optužbe. Važno je napomenuti da bi afera mogla poljuljati njemačko gospodarstvo jer automobilska industrija čini čak 20 posto BDP-a najveće europske ekonomije te zapošljava oko 800 tisuća ljudi u Njemačkoj.

Izgubili 11 milijardi eura

Optužbe o kartelu uplašile su ulagače u automobilsku industriju pa su od petka, kada su počela prva nagađanja o potencijalnom skandalu, sve tri velike kompanije izgubile tržišnu vrijednost. Ukupno se procjenjuje da su od petka izgubile oko 6 posto što iznosi ukupno 11,33 milijarde eura gubitka samo na burzama.

Cijena dionice Volkswagena pala je od petka do kraja trgovanja u ponedjeljak za 6 posto pri čemu je proizvođač Volkswagena, Audija i Porschea izgubio 4,2 milijarde eura tržišne vrijednosti. Industrija je proteklih godina pogođena s više milijardi eura kazni s obje strane Atlantika zbog kartelskog udruživanja povezanog s raznim područjima kao što su sustavi osvjetljenja te hlađenja motora i ležajeva. 

Stuart Pearson, analitičar za automobilsku industriju u investicijskoj kompaniji Exane BNP Paribas, kazao je da ima malo saznanja o optužbama i da nema naznaka o dogovaranju cijena za krajnje potrošače. Te optužbe će, međutim, i dalje biti pritisak na cijene dionica, dodao je.

– Neki još ružniji detalji bi se još mogli pojaviti, ostavljajući njemačke proizvođače, kao i automobilski sektor EU, službeno za sada i dalje u sferi grijeha – kazao je Pearson. 


Glasnogovornik Volkswagena je jučer potvrdio da će se u srijedu sastati Nadzorni odbor kompanije na temu optužbi kojima je tvrtka izložena, ali nije ulazio u detalje. 
Stručnjaci kažu da će biti iznimno teško dokazati da su razgovori na razini industrije bili pravo kartelsko udruživanje.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije