Vrtoglavo urušavanje premije na obveznim autoosiguranjima nakon uvođenja liberalizacije cjenika dovelo je do toga da je prvo polugodište ove godine naspram istog razdoblja u 2013. na razini industrije zaključeno sa 236 milijuna kuna manje ugovorene premije, što je pad od 15,5 posto, dok je broj polica rastao za 1,7 posto. Iako se dogodilo i manje šteta pa je i iznos isplaćen za odštete pao sa 549 na 482 milijuna kuna, među osiguratelje se, izgleda, ipak polako uvlači nervoza.
Preotimanje klijenata
Navodno su dopustili trgovanje bonusima ne bi li privukli nove klijente i time povećali premiju. Konkretno, pravna ili fizička osoba koja više neće registrirati vozilo svoj 50-postotni bonus može prenijeti/prodati nekome čiji bonus iznosi manje. O tome se uveliko šuška u poslovnim kuloarima, no nitko nije voljan izravno otvoriti temu koja priziva u sjećanje pogubno razdoblje od prije 7-8 godina kada se naveliko trgovalo preotimanjem klijenata nuđenjem bonusa mimo zakona. Ima li (ne)istine u trgovanju bonusima pokušali smo doznati od osiguratelja, ali i od regulatora, Hrvatske agencije za nadzor financijskog tržišta.
I dok iz Hanfe odgovor nije stigao, nekoliko društava uključilo se u raspravu. Vesna Škugor iz Grawe Hrvatska ističe da kod njih “nije moguće na taj način koristiti pravo na premijski stupanj već samo iznimno, isključivo za fizičke osobe i osobna vozila pri nasljeđivanju unutar uže obitelji.” Takav princip imaju i u Uniqa osiguranju, ali i opciju da fizička osoba bonus prenese na obrt ili trgovačko društvo u svom vlasništvu ako vozila predstavljaju temeljni ulog. “Bez obzira na to radi li se o odjavi vozila ili prodaji, stečeni bonus ne može biti predmet prodaje ili darovanja nekoj drugoj osobi,” pravilo je i kod Wiener osiguranja.
Bonus vezan uz vozača
U Eurohercu kažu da je tu temu “teško komentirati jer su uvjeti autoosiguranja različiti, svako društvo ima vlastite uvjete i cjenike.” Prema novim tarifama, objašnjavaju, bonus je vezan uz vozača, odnosno uz vozačevu osobnu povijest šteta, dok je nekad bio vezan uz vozilo, stoga je moguće u određenim slučajevima bonus prenijeti s police jednog na policu drugog vozila.” Tržišni lider Croatia osiguranje u poruci ističe da su “pravila prijenosa bonusa te njihove kondicije dio pojedinačnih ugovora o osiguranju i kao takvi spadaju u domenu poslovne tajne te da stoga nemaju komentar.”
a zašto ustvari ja ako želim ne bi prodao svoj bonus, naravno to bih napravio nikad jer sam ja i samo ja na gubitku, ali ima slučajeva gdje bi to bilo ok !