Potrošnja energije do 2050. godine znatno će se povećati, a ne promijeni li se odnos prema načinu iskorištavanju energenata, sigurnost energetske opskrbe bit će krupno pitanje, prenosi The Telegraph. Zahtjevi za energijom zbog ekonomskog rasta sve su veći u Indiji i Kini, ali i na ostalim rastućim tržištima. Prema analizama koje prenosi The Telegraph, s dodatnih milijardu automobila koji će se na cestama diljem svijeta pojaviti do 2050. godine potražnja za naftom porast će sa 110 na 190 milijuna barela na dan. Ukupna potražnja za energijom porast će na jednak način, a to će udvostručiti količinu ugljika u atmosferi, odnosno bit će ga u zraku tri i pol puta više nego što znanstvenici smatraju dopuštenim da se ne bi ugrozili klimatski uvjeti, odnosno da ne bi došlo do globalnog zatopljenja. Iako je svijet već sada možda dosegnuo maksimalne mogućnosti proizvodnje nafte, nitko ne vjeruje da bi se crnog zlata moglo proizvoditi dvostruko više nego sada.
No analize koje prenosi The Telegraph pokazuju kako se svijet ipak može prilagoditi velikom rastu potrošnje energije, ali jedino ako se promijeni kolektivno ponašanje koje uključuje puno veću energetsku učinkovitost i hitni razvoj zaštitnih tehnologija koje će spriječiti zagađenje atmosfere ugljičnim dioksidom. Potrošnja nafte po glavi stanovnika u SAD-u veća je nego bilo gdje u svijetu, a kada bi se ta potrošnja smanjila na razine kakve su u Europi, to bi smanjilo potrošnju nafte u iznosu cjelokupnog izvoza crnog zlata iz Saudijske Arabije. Stoga bi trebalo biti moguće prilagoditi se rastu Kine, odnosno potrošnji koju imaju brzorastuća tržišta, a da se pritom ne iscrpe svi izvori energije i ne uništi planet.
problem nestašice fosilnih goriva neć se riješiti ulaganjem u alternativne izvore goriva, nego ulaganjem u razvoj alternativnih oblika transporta. zapravo, zabranite posjedovanje osobnog automobila u urbanim područjima i stvar se rješava sama od sebe.