Četiri potencijalna ulagača u LNG na Krku morat će još neko vrijeme pričekati poziv države za ulaganje iako prema nekim informacijama interes nakon toliko čekanja i nerazjašnjenje situacije više i nije velik. Država čeka da se dobiju sve dozvole i riješe imovinskopravni odnosi na zemljištu na kojem bi se LNG gradio, nakon čega bi ulagači ušli ne u projekt nego u dokapitalizaciju tvrtke LNG Hrvatska, potvrđuje nam Mladen Antunović, predsjednik uprave tvrtke LNG Hrvatska.
Lokacijska dozvola
– Završen je idejni projekt, u završnoj je fazi i geodetski projekt, što je posljednji korak prije ishođenja lokacijske dozvole koja je preduvjet za rješavanje imovinskopravnih pitanja nad zemljištem. Paralelno počinje i izrada glavnog projekta, nakon čega će se ishodit građevinska dozvola. U tom trenutku očekujemo da ćemo imati riješena i imovinskopravna pitanja te je tada najpovoljniji trenutak za poziv zainteresiranim investitorima za ulaganje u LNG terminal što se najelegantnije može ostvariti, primjerice, pozivom za dokapitalizaciju tvrtke LNG Hrvatska na koju će se ishoditi sva prava i dozvole – kaže Antunović.
Tako, kaže, država bi mogla maksimizirati koristi od svog sudjelovanja u projektu. Istodobno ćemo se prijaviti za financiranje iz fonda Europske unije “CEF – Connecting European Facilities”, gdje postoje šanse za dobivanje jednog dijela nepovratnih sredstava. No prije toga svakako se mora postići dogovor s Hypo bankom koja je najveći razlučni vjerovnik. Država planira zemljište izvlastiti, projekt je već proglasila strateškim, no svejedno moraju nešto banci ponuditi zauzvrat.
Razgovor s Hypo bankom
U Hypo banci nam potvrđuju da država još s njima nije razgovarala o planovima ponude. Inače, vlasnici zemljišta na kojem bi se LNG gradio su Dina i Adria Oil. Dina je još u postupku predstečajne nagodbe iako su ulagači su odmah rekli da bi im stečaj više odgovarao. Bez obzira na to što je i sam ministar financija Boris Lalovac najavio da će sve tvrtke za koje je stvoren uvjet za stečaj to i morati učiniti, što će imati i loše posljedice za vlasnike, kada je riječ o državnim tvrtkama, izgleda, vrijede druga pravila.
Na pitanje vezano za slučaj Dine od ministra nismo dobili odgovor. Među interesentima za LNG su kazahstanska tvrtka Kazakh Oil Trans World Group te ulagači iz Britanije, Njemačke i Kanade.
>> Štern: Idealno je vrijeme da pokrenemo LNG terminal
Ova agonija traje već pune tri godine i najbolje bi bilo da je tvrtka odmah završila u stečaju, jer bi se tada prije tri godine možda i našao netko tko bi firmu uzeo pod svoje. Ovako je previše "igrača" u igri i dok svi ne dobiju svoj dio kolača ništa od projekta.....