Koliko god naše društvo teži biti društvo znanja, očito je da su pri
napredovanju potencijali osoba često manje bitni te da na svakom koraku
visoko kotira brz karijerni uspon.
Takva stajališta, koja su se danas ukorijenila te se često promoviraju
krive vrijednosti, sve više odvlače mlade od želje za studijem,
posebice onim duljim, koji zahtijeva puno truda a nakon kojega su, kada
se zaposle, nerijetko slabije plaćeni od osoba koje su ostvarile
‘instant-karijeru’. Psiholozi, kao i svi kojima je jasno da takav
pristup nema budućnost, uvjereni su da su našem društvu potrebne
temeljite promjene.
Govori o tome i priča s ovotjednog okruglog stola, na kojem su
sudionici čije su tvrtke sudjelovale u anketi za mjerenje društvene
odgovornosti potvrdili da je takvo poslovanje izuzetno dobro te da
tvrtke po tome žele biti prepoznate. No s obzirom na to koliko ih
društvo kod nas prepoznaje, rezultati zasad ne zadovoljavaju. Jer takve
tvrtke, za razliku od nekih na Zapadu, na tržištu nisu konkuretnije.
Upravo zato što je poremećen sustav vrijednosti. Ali, pravilno
vrednovanje znanja i društveno odgovorne tvrtke takav trend, sigurno
je, mogu promijeniti.
UVODNIK