POGLED S MANHATTANA

Bolja promocija i od Vijeća sigurnosti

20.06.2008.
u 19:00

Više će uspjesi hrvatske nogometne reprezentacije napraviti u promociji Hrvatske u Americi nego članstvo u Vijeću sigurnosti i sve plaćene reklamne turističke poruke za ljetovanje u Dalmaciji.

Budete li prvi na Europskom prvenstvu, morate trenutke slave iskoristiti i dovesti nogometaše i trenera Bilića u Ameriku te s njima napraviti turneju po svim većim gradovima. Bit će to vijest na CNN-u! A tko to može platiti?”

Tim je riječima diplomat iz Ujedinjenih naroda komentirao pobjedu hrvatske reprezentacije nad Poljskom koju smo zajedno s novinarima i diplomatima s East Rivera gledali u baru s divovskog TV prijamnika na Drugoj aveniji u New Yorku. Baš je ugodno biti Hrvaticom u New Yorku nakon pobjeda naših nogometaša, čak i meni koja nemam blage veze o nogometu i tijekom utakmice izvaljujem takve nesuvisle komentare o igri da društvo umire od smijeha.

“Pa Amerikanci ne vole nogomet, nisam sigurna da bi dolazak naših nogometaša u New York oduševio ikoga osim hrvatske zajednice“, uzvratila sam. “Amerikanci vole pobjednike, cijene duh zajedništva i borbenosti koju pokazuju vaši nogometaši. Amerikanci uživaju kad takozvani mali narodi pokažu prkos velikim narodima, naravno, samo ne njima, ali može Nijemcima, Francuzima, Englezima, pa i Turcima”, tvrdi moj sugovornik. Uz ovakvu konverzaciju s dečkima iz UN-a zaista mogu razumjeti onu tezu da je nogomet najvažnija sporedna stvar na svijetu.

Odmah dobijem milijun ideja kako bi stvarno Hrvatska, njeno gospodarstvo i turizam mogli u Americi profitirati od odlične igre naših nogometaša. Utakmice izravno prenosi američka televizija. Ne vidim nigdje reklamu o našim proizvodima, o hrvatskim plažama, zrakoplovnoj kompaniji Croatiji Airlinesu, zdravoj hrani.

Tko je mogao predvidjeti, kažu iz marketinga izvoznih kompanija, obvezno dodajući da su veliki novci potrebni za promidžbu. Zar oni nisu plaćeni da planiraju te zar nije potrebno promovirati i duh vjere u hrvatski uspjeh. Da su se smišljeno pripremili, mogli smo, uz reklamni slogan “Najbolji u Europi” – reklamirati Dubrovnik, Split, Zadar ili uz Janu, Vegetu, Kraš, Gavrilović i druge hrvatske izvozne adute staviti staviti natpis: “Uspješni nogometaši jedu i piju hrvatske proizvode”.

Mogu ja sad lamentirati danima i praviti se pametnom, ali nisam ona koja odlučuje o tome da konačno, nakon više od 16 godina hrvatske državnosti, treba planski, do detalja, po zapadnim standardima, osmisliti strategiju ukupnog predstavljanja Hrvatske u Americi. To ne mogu sami ili parcijalno napraviti turističko predstavništvo, Gospodarska komora, kao ni Podravka i Agrokor, ali ni predstavnici diplomacije koji dođu i prođu Amerikom.

To moraju svi oni zajedno! Amerika je tržište koje nije lako osvojiti, ono ne prihvaća brzo strane proizvode. Ipak, kad im se pametno uvučete pod kožu, njihovim, a ne balkanskim metodama, sve je moguće. Dolar je znatno oslabljen u odnosu na euro i zbog te činjenice brojni Amerikanci odustaju ili se dvoume o tome hoće li ljetovati u Europi i Hrvatskoj. Uspjesi naših nogometaša kod nekih će potaknuti želju da vide zemlju gdje “rastu” tako uspješni igrači.

Možda nije kasno da takvim, američkim turistima popunimo ovogodišnju posezonu u Hrvatskoj, kao što nije kasno da uspješno iskustvo predstavljanja hrvatske gastronomije i prehrambenih proizvoda, koje je Hrvatska dva puta odradila u restoranu zgrade Ujedinjenih narod, isprobamo i po gradovima poput New Yorka, Chicaga, Los Angelesa... Naravno, ne uz gostovanje naših političara koje samo mi u Hrvatskoj prepoznajemo, nego uz Bilića i nogometaše koje zna cijeli svijet!

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?