ŽILA KUCAVICA Moslavačka magistrala u jako je lošem stanju, obnova kreće ove godine

Cesta sa 15.000 vozila dnevno traži rekonstrukciju

26.02.2009.
u 18:45

Županijska cesta Popovača - Kutina - Banova Jaruga jedina je alternativa obližnjoj autocesti, te jedna od najprometnijih prometnica u državi. U Kutini tom cestom dnevno prođe 10.000 vozila, a u Donjoj Gračenici čak 15.000. Unatoč tome, Županija nije uspjela dogovoriti njezinu prekategorizaciju u rang državne ceste, iako je obveza države da održava jednu cestu paralelno s autocestom.

Za prvu ruku 12 milijuna
Očekivalo se da će tom prenamjenom i država financirati njezinu obnovu, no to izgleda neće biti tako. Doduše, plan gradnje i obnove cesta na državnoj razini za razdoblje od 2009. do 2012. još nije donesen, no u Županiji smatraju da ne smiju više čekati, jer je cesta u iznimno lošem stanju.

– Na raspolaganju Županijske uprave za ceste Sisačko-moslavačke županije je 51 milijun kuna ostvaren od naknada za registraciju vozila, od čega smo 12 milijuna kuna namijenili za obnovu prometnice Kutina - Popovača – rekao je ravnatelj ŽUC-a Josip Lovreković. On je prilikom predstavljanja plana rada za 2009. godinu članovima Županijskog poglavarstva rekao i kako se mogu očekivati problemi s redovnim održavanjem cesta, jer neće biti dovoljno novca za sve prometnice.

– Za redovno održavanje 1500 kilometara cesta kojima upravlja ŽUC u ovoj godini izdvojili smo 32,5 milijuna kuna, što iznosi 22.000 kuna po kilometru. Taj iznos neće biti dovoljan za sve prometnice. Za izvanredno održavanje odvojili smo 12,8 milijuna kuna, od čega će 12 milijuna kuna biti odvojeno za cestu Kutina - Popovača – dodao je Lovreković.

Potrebna pomoć države
Tijekom radova na toj cesti uočeno je da nosiva konstrukcija ne zadovoljava kategoriju same ceste i sadašnju opterećenost prometom. Zbog toga je asfalt brzo propadao te je nužna kompletna obnova prometnice. S obzirom na obujam radova i troškove odlučeno je, za radove, cestu podijeliti na tri dionice, i to Popovača - Kutina, Kutina - Banova Jaruga i Banova Jaruga - Brestača. Troškovi obnove prve dionice su 36 milijuna kuna i u njezinu obnovu ŽUC kreće vlastitim sredstvima, i to upravo sa 12 milijuna kuna predviđenih iz proračuna za izvanredno održavanje. No jasno je da će bez pomoći države obnova cijele prometnice ići vrlo sporo.

Želite prijaviti greške?