Otkako je globalna kriza zakucala i na naša vrata, gotovo četvrtina
građana kupuje hrvatske proizvode više nego prije. U istraživanju GfK,
provedenom potkraj prosinca prošle godine, 22 posto građana izjasnilo
se da hrvatske proizvode kupuje više nego prije. Hrvatske proizvode u
jednakom omjeru kao i prije kupuje 71 posto ljudi, jedan posto kupuje
ih manje nego prije, a šest posto ne može ocijeniti čini li to manje
ili više. Za domaće se proizvode više od prosjeka odlučuju potrošači u
sjevernoj Hrvatskoj i fakultetski obrazovani, po 27 posto.
S tvrdnjom da se kupnjom domaćih proizvoda pridonosi ukupnoj
stabilnosti hrvatskog gospodarstva, očuvanju i otvaranju radnih mjesta
te jačanju domaće industrije slaže se visokih 81 posto građana. U
potpunosti se s tom tvrdnjom slaže 53 posto, a djelomično 28 posto.
Međutim, visok stupanj usuglašenosti o koristi od kupnje domaćeg nije
potaknuo sličan rast kupnje, naprotiv, no tome je uzrok oprez od novih
zaduživanja. Jedanaest posto ispitanika niti se slaže niti se ne slaže
s time da je bitno kupovati domaće proizvode, četiri posto se
djelomično ne slaže, a uopće se ne slaže dva posto, koliko ih je i
odbilo odgovoriti. (Ro. K.)
POTROŠAČKE NAVIKE