Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, (MRCC Rijeka) danas je koordinirala u dvije akcije spašavanja plutajućih brodova koji su se zbog jakoga nevremena otrgnuli sa svojih vezova.
Kako javlja Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, prva dojava u Središnjicu zaprimljena je u 8.20 sati od Lučke kapetanije Split čiji djelatnici su slijedom dojave očevidca o plutajućem trajektu na oko pola nautičke milje od obale pokrenuli akciju spašavanja. Nakon što se po velikom nevremenu najvjerojatnije otrgnuo sa lučkoga veza te bez posade nekontrolirano plutao nošen vjetrom i morskom strujom, trajekt Rabljanka u privatnom vlasništvu nasukao se na pješčanu plažu istočno od mjesta Arbanija.
Pregledom brodske oplate iznad površine mora nisu utvrđena oštećenja trupa, a nije uočeno niti onečišćenje mora i morskoga okoliša. U dogovoru sa vlasnikom na trajekt su ukrcana četiri člana posade koji su uz nadzor djelatnika splitske Kapetanije trajekt odsukali vlastitim pogonom nakon čega su dalje prepraćeni u splitsku Luku gdje je trajekt privezan u 12 sati na vez Sveti Juraj, odakle se prvotno i otrgnuo.
Drugu dojavu zaprimila je u 11.30 sati MRCC Rijeka od djelatnika Lučka kapetanije Dubrovnik o tankeru koji se pod orkanskim udarima bure otrgnuo sa privezišta u luci Sustjepan kojom prilikom je oštetio nekoliko susjednih plovila pričinivši za sada neutvrđenu materijalnu štetu. Akciju spašavanja tankera naziva ''Antonija“ u vlasništvu hrvatske brodarske tvrtke vodili su djelatnici dubrovačke Kapetanije sa službenim plovilom ''Danče“ u koordinaciji sa Središnjicom te uz asistenciju Lučke uprave Dubrovnik koja je angažirala Brodospasov remorker naziva ''Antares“.
Tijekom same akcije spašavanja tanker je plutao bez nadzora, bez posade i srećom bez tereta do sredine kanala te je u nekoliko navrata udario i u spasilačke brodove. Tako je na brodu dubrovačke Kapetanije oštećena bočna pramčana zaštitna ograda i dio nadgrađa, slično kao i na Brodospasovom remorkeru, no unatoč tome akcija je uspješno okončana, tanker je stabiliziran i uz pomoć lučkoga remorkera uzet u tegalj do privezišta broj 14 u Luci Dubrovnik.
U tijeku su očevidi o uzrocima koji su doveli do obje nesreće.
>>Nesreća u Splitu: Pijani kapetan broda sa 1,36 promila udario u obalu
>>Po noći plovio neosvijetljenom brodicom pa se sudario s pasarom
Ovo je za rubriku "vjerovali ili ne". Oba su broda vlasništvo istog brodara iz Splita. Stvarno se trebaš "na boga bacati kamenjem", da ti se dogodi nešto ovakvo. Sva sreća da nije bilo nikakve štete.