Vozači, ENC uređaje istaknite na vjetrobransko staklo želite li uskoro
u Demerju proći kroz brzu, bezgotovinsku naplatu cestarine – najavljuje
Petar Tomljanović, glavni inženjer za elektroopremu u tvrtki Autocesta
Rijeka-Zagreb, tjedan dana uoči otvaranja 10 novih prolaza. Naplatne
kućiće izgrađene su tri kilometra prije onih u Lučkom, a Tomljanović
vozačima poručuje:
– Često se ENC drži u ladici u automobilu i onda ih se prije naplatnih
kućica vadi i njima maše kako bi se podigla rampa. To je loše. U
Demerju su dva prolaza predviđena za tzv. brzi ENC, što znači da će
antene hvatati signal tog uređaja kako bi automobil sa 40 kilometara na
sat, dakle bez zaustavljanja, prošao pokraj kućice. Ako je ENC u
ladici, rampa se neće podići i taj će vozač biti vraćen u kolonu za
Lučko, gdje ostaje gotovinska naplata cestarine, ili u red za
preostalih osam prolaza bezgotovinske naplate.
Ne treba znati PIN
Novi cestovni prolaz Demerje u Lučkom u ponedjeljak bi trebao proći
tehnički pregled, a već u petak Autocesta Rijeka – Zagreb u promet bi
trebala pustiti deset novih prolaza za bezgotovinsko plaćanje cestarine.
Dva su prolaza predviđena za naplatu ENC-om, a na preostalih osam
vozači će cestarinu plaćati Smart karticom, Ininom karticom, Maestrom,
Visom i Visom electron, Dinersom, Master karticom, Americanom te
također ENC-om. U Demerju će se moći prolaziti sa svim uređajima ENC
bez obzira na to jesu li kupljeni u ARZ-u, Hrvatskim autocestama ili
pak na Ininim benzinskim postajama. I invalidi kojima je Ministarstvo
prometa izdalo Smart kartice, pa ne plaćaju cestarinu, s pomoću tih će
kartica moći proći uz nove naplatne kućice u Demerju.
– Oni vozači koji cestarinu budu plaćali karticama neće morati unositi
pin, nego će samo umetnuti karticu u automat za naplatu. Nije važno s
koje će je strane staviti jer automati imaju tzv. četverokutne čitače –
dodao je Tomljanović.
Donekle manje gužve
Boško Jolić, glavni inženjer na gradilištu novih naplatnih kućica,
objašnjava da se na petom kilometru prije Lučkog vozači u dva traka
izdvajaju za prolaze s kućicama za bezgotovinsku naplatu. Investitora
ARZ cestovni prolaz Demerje stajat će 95 milijuna kuna, a bukobrani
dodatnih 16 milijuna. Radovi su počeli potkraj 2008., a trenutačno
završne radove izvodi čak 500 radnika.
Novi su se prolazi u Lučkom počeli graditi zato što su u promet puštene
sve četiri cijevi u tunelima Sv. Rok i Mala Kapela zbog čega će se na
naplatnim kućicama na ulazu u Zagreb automobili još brže slijevati iz
smjera mora.
BEZ GOTOVINE NA AUTOCESTU