BEZ GOTOVINE NA AUTOCESTU

Deset novih prolaza za brzu naplatu cestarina

04.06.2009.
u 18:56

Vozači, ENC uređaje istaknite na vjetrobransko staklo želite li uskoro u Demerju proći kroz brzu, bezgotovinsku naplatu cestarine – najavljuje Petar Tomljanović, glavni inženjer za elektroopremu u tvrtki Autocesta Rijeka-Zagreb, tjedan dana uoči otvaranja 10 novih prolaza. Naplatne kućiće izgrađene su tri kilometra prije onih u Lučkom, a Tomljanović vozačima poručuje:

– Često se ENC drži u ladici u automobilu i onda ih se prije naplatnih kućica vadi i njima maše kako bi se podigla rampa. To je loše. U Demerju su dva prolaza predviđena za tzv. brzi ENC, što znači da će antene hvatati signal tog uređaja kako bi automobil sa 40 kilometara na sat, dakle bez zaustavljanja, prošao pokraj kućice. Ako je ENC u ladici, rampa se neće podići i taj će vozač biti vraćen u kolonu za Lučko, gdje ostaje gotovinska naplata cestarine, ili u red za preostalih osam prolaza bezgotovinske naplate.

Ne treba znati PIN
Novi cestovni prolaz Demerje u Lučkom u ponedjeljak bi trebao proći tehnički pregled, a već u petak Autocesta Rijeka – Zagreb u promet bi trebala pustiti deset novih prolaza za bezgotovinsko plaćanje cestarine.

 Dva su prolaza predviđena za naplatu ENC-om, a na preostalih osam vozači će cestarinu plaćati Smart karticom, Ininom karticom, Maestrom, Visom i Visom electron, Dinersom, Master karticom, Americanom te također ENC-om. U Demerju će se moći prolaziti sa svim uređajima ENC bez obzira na to jesu li kupljeni u ARZ-u, Hrvatskim autocestama ili pak na Ininim benzinskim postajama. I invalidi kojima je Ministarstvo prometa izdalo Smart kartice, pa ne plaćaju cestarinu, s pomoću tih će kartica moći proći uz nove naplatne kućice u Demerju.

– Oni vozači koji cestarinu budu plaćali karticama neće morati unositi pin, nego će samo umetnuti karticu u automat za naplatu. Nije važno s koje će je strane staviti jer automati imaju tzv. četverokutne čitače – dodao je Tomljanović.

Donekle manje gužve
Boško Jolić, glavni inženjer na gradilištu novih naplatnih kućica, objašnjava da se na petom kilometru prije Lučkog vozači u dva traka izdvajaju za prolaze s kućicama za bezgotovinsku naplatu. Investitora ARZ cestovni prolaz Demerje stajat će 95 milijuna kuna, a bukobrani dodatnih 16 milijuna. Radovi su počeli potkraj 2008., a trenutačno završne radove izvodi čak 500 radnika.

Novi su se prolazi u Lučkom počeli graditi zato što su u promet puštene sve četiri cijevi u tunelima Sv. Rok i Mala Kapela zbog čega će se na naplatnim kućicama na ulazu u Zagreb automobili još brže slijevati iz smjera mora.

Želite prijaviti greške?