Od nove vlade prije svega očekujemo da omogući investicije i ukloni beskrajne administrativne prepreke, poruka je koju je odaslao Davor Tomašković, predsjednik uprave HT-a, s okruglog stola na kojem su sudjelovali glavni telekom igrači na hrvatskom tržištu. Naime, jučer je održana godišnja konferencija pod nazivom “Trendovi u telekomunikacijama” u organizaciji Lidera i konzultantske kuće PwC Hrvatska.
Cijene neće padati
Prvi čovjek HT-a usto očekuje i da država potakne povlačenje novca iz europskih fondova na pravi način, koji bi omogućio dodatni razvoj i balansirao pokrivenost širokopojasnim internetom podjednako na ruralni i urbani dio zemlje.
– Nismo toliko loši kada je riječ o fiksnom internetu, pomakli smo se sa začelja Europe, dok smo u mobilnom pri vrhu, a prostora za razvoj ima – smatra Tomašković. Inače, telekom tržište prestalo je padati, a kada su u pitanju financijski rezultati, i HT i Vipnet očekuju da će i ova godina biti slična. Usto, čelnici obaju telekoma D. Tomašković i J. Dvorjančansky naglašavaju da cijene neće padati. Izvršni direktor Vlatko Pavlinić pohvalio se ulaganjima i ustvrdio da sada imaju naprednu 4G mobilnu mrežu. Željko Lukač iz Metroneta naglasio je da buduća ulaganja treba gledati kroz prizmu suradnje javnog i privatnog sektora.
– Nadam se da ovoj vladi neće pasti na pamet sulude ideje o osnivanju državne tvrtke koja će biti konkurencija privatnom sektoru – poručio je Lukač.
Softver je nova nafta
Saša Kramar, predsjednik uprave Iskona, osvrnuo se na digitalizaciju kao trend u industriji koja će mijenjati sve, od načina života i zabave do rada. Telekomi su tu glavni pokretači, broadband infrastruktura omogućit će da svi ljudi budu priključeni.
– Netko je rekao da je softver nova nafta i to je istina – rekao je Kramar te dodao kako je dolazak Netflixa dobar jer potiče konkurenciju, no valja je na pravi način regulirati. OTT igrači, naime, neizbježni su iako je njihov poslovni model drukčiji, uz pravu regulativu postoji prostor za opstanak svih. I telekomi se moraju mijenjati i prilagoditi svoje modele, pojednostaviti, konsolidirati i digitalizirati. To su tri ključne stvari za telekomunikacijski sektor želi li ostati relevantan – istaknuo je Dejan Ljuština iz PwC-a.
>> Nije Orešković išao u Kitzbühel da bi čuo “Nema više...”. Išao je tamo da bi to čuli svi u Hrvatskoj
>> Marić: Proračun je prvi test i temelj budućih ocjena kreditnog rejtinga