Hrvatska vina kreću u osvajanje Srbije i SAD-a, prva su dva projekta HGK, koji se financiraju iz nacionalnog programa za vino ili tzv. vinske omotnice za promidžbu na trećim tržištima.
Lani je Hrvatska izvezla 3,5 milijuna hektolitara vina, vrijednog 15,5 milijuna dolara, a uvezla 22,5 milijuna hektolitara u vrijednosti 32 milijuna dolara. I jedna i druga stavka su rasle, po pitanju uvoza u korist jeftinih vina, najviše iz Makedonije te iz Francuske i Italije, otkako su, ulaskom Hrvatske u EU, pale zaštitne carine. Izvozimo pak, što govore i brojke, skuplja i kvalitetnija vina, s kojima ćemo se od svibnja jače predstavljati i u Srbiji. čulo se na današnjem predstavljanju mogućnosti hrvatskog vinarskog sektora “Vina Croatia - Vina Mosaica” specijaliziranim novinarima, distributerima, vlasnicima vinoteka i restorana Srbije u HGK.
- Kod vina je sve u marketingu, kako približiti vino, podneblje i destinaciju potrošačima - kazala je direktorica Sektora poljoprivrede, prehrambene industrije i šumarstva Božica Marković.
Hrvatska je lani u Srbiju izvezla vina za milijun američkih dolara, a uvoz iz Srbije iznosio je oko 300 tisuća dolara, što se može pripisati i snazi brenda hrvatskih vina, na čemu se sustavno radi posljednje četiri godine.
S obzirom da su Srbi tradicionalno turistički okrenuti Istri, to je vjerojatno i razlog što tamo najbolje prodaju istarska vina, pogotovo malvazija. Riječ je o vinima s kojima se najbolje pogodio omjer cijene i kvalitete, u cjenovnom razredu između sedam i 10 eura, kažu u Badelu. No još je puno prostora za obostrano jačanje suradnje Hrvatske i Srbije, i ne samo u poljoprivredi, kazala je Marković. Ističe kako hrvatska vina danas kroz brend Vina Croatia - Vina Mosaica pričaju priču o četiri hrvatske mozaične regije - Istri i Kvarneru, Dalmaciji, Slavoniji i hrvatskom Podunavlju te bregovitoj Hrvatskoj, a uskoro će sva koja se puste u promet imati i žig tog brenda.
Mi nikada nećemo biti zemlja za velike količine, nego za kvalitetu. U Hrvatskoj je, naime, pod vinogradima tek 20.941 hektar, a prosječna veličina vinograda 0,26 hektara, čulo se danas.
Projekt HGK predstavljanja vina na trećim tržištima vrijedan je 1,38 milijuna kuna, od čega se 80% financira iz Vinske omotnice, 10% iz HGK, a 10% vinarije. U svibnju će se održati veliki susret vinara Hrvatske i Srbije u Privrednoj komori Srbije, kada će biti organizirano i veliko kušanje i promocija vina, a tijekom jeseni promidžba se nastavlja na prodajnim sajmovima u nekim od najvećih trgovačkih centara u Srbiji. U promidžbi sudjeluje 19 hrvatskih vinarija, Agrolaguna, Badel 1862, Belje, Iločki podrumi, Kutjevo, PZ Vrbnik, Kozlović, De Georgiis Jako vino, Vinarija Jokić, Vinarija Škaulj, PP Orahovica, Zlatan Otok, Lagradi, Degrassi, OPG Eliđo Pilato, Erdutski vinogradi, PZ Postup i Krauthaker.
E Markovićka, bolje ti odi u Srpsku gosp komoru. Ideje su ti smiješne kao i izbor zemalja za izvoz.