Iz napete završnice izbora HR auto 2009. kao pobjednik je izašao Ford Fiesta, koji na naše tržište službeno stiže početkom sljedeće godine. Drugoplasirani je Renault Megane, a treće je mjesto zauzeo Hondin Accord, zapravo najveće iznenađenje izbora. Naime, da će se Fiesta i Megane boriti za prvo mjesto, to se očekivalo, no oko moguće pozicije Accorda stavovi su bili podijeljeni.
Nisu u pitanje nikad došli kvaliteta i odlične vozne osobine japanskog modela, ali nametalo se pitanje koliko se automobil tog cjenovnog razreda uklapa u sliku onoga što si prosječan Hrvat može priuštiti. O dvojbama u vezi s pojedinim modelima dovoljno govori i što je, prema glasovima žirija, Accord “šetao” od prvog do šestog mjesta. Hrvatski novinarski žiri na kraju je, zbrajanjem glasova, ocijenio da Accord zaslužuje mjesto u vrhu. Fiesta je imala ukupno 64 boda, Megane 59, a Accord 57 bodova.
Fiesta, Megane i Accord tako će se na svečanosti potkraj siječnja okititi zlatnim, srebrnim i brončanim volanom. No, velikim uspjehom mogu se pohvaliti i preostala tri finalista izbora HR auto 2009..
Alfa Romeo MiTo, Citroen C5 i Škoda Superb plasirali su se u finale među 40 novih modela koji su konkurirali za ulazak u elitu.
No, članovi Zbora automobilskih novinara odlučili su se za navedenih šest automobila. Zapravo, u prvoj postavi finalista bio je i Volkswagen Golf VI, ali on nije stigao u Hrvatsku navrijeme da ga članovi žirija testiraju, pa je mjesto prepustio Superbu, budući da je Superb po broju glasova bio prvi “pred vratima” finala.
Krunjenjem Forda Fieste, hrvatski automobilski novinari 15. su put, 15. godinu zaredom, izabrali nacionalni automobil godine, HR auto. To nije jedini izbor automobila godine u Hrvatskoj, ali je najstariji, te je jedini u kojem o automobilu godine odlučuje struka, dakle automobilski novinari koji su prije glasovanja isprobali sve automobile koji konkuriraju za titulu. Sponzoriraju ga UniCredit Leasing, AMC Centar za sigurnu vožnju i CIOS.
Predstavnici 12 medija u žiriju
Novinarski žiri Zbora automobilskih novinara HND-a čine predstavnici najznačajnijih tiskanih i elektroničkih medija koji se bave automobilskom tematikom u Hrvatskoj. To su Mato Pavličević (Transport magazin – predsjednik Zbora), Sandra Mikulčić (Večernji list – dopredsjednica Zbora), Mirko Vukotić (Glas Slavonije – tajnik Zbora), Majda Lojo (Auto servis), Edi Prodan (Novi list), Zvonimir Vogrinc (Auto moto magazin), Kristijan Tičak (Auto motor i sport), Matko Jović (Autopartner), Dubravko Kuleš (Vjesnik), Hrvoje Gattin (AutoNet), Dalibor Flajpan (Auto Stil) i Marin Tomaš (24 Sata).