POREZ NA CESTARINU

Bina Istri država će vraćati uplaćeni PDV

Istarski ipsilon
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
15.09.2014.
u 13:16

Koncesijski ugovor za Ipsilon potpisan je 1995. kad u RH nije postojao PDV, a sada ga, zbog europskih popisa, mora plaćati i Bina Istra

Bina Istra, koncesionar na Istarskom ipsilonu napokon je od početka ovog mjeseca ušla u sustav PDV-a pa je i u njihovim cijenama cestarine sad uključen taj porez.

Francuzi većinski vlasnici

No cijena cestarina na Ipsilonu zbog toga nije povećana jer će država, kako doznajemo na kraju godine, toj tvrtki vraćati ubrani PDV. Većinski vlasnik Bina Istre je francuska građevinska tvrtka Bouygues, a u vlasničkoj strukturi te tvrtke još su, primjerice, i Hrvatske autoceste.

Koncesijski ugovor za Istarski ipsilon potpisan je 1995. godine, kada u Hrvatskoj još nije bio uveden PDV. Taj porez je uveden 1. siječnja 1998. godine i sve dosad Bina Istra je bila izuzeta od njegova plaćanja.

Za to je trebalo promijeniti koncesijski ugovor, a naplata PDV-a na Ipsilonu bi značila i povećanje cijene cestarine. No zbog ulaska Hrvatske u EU, Bina Istra više nije mogla izbjegavati plaćanje PDV-a, a kako bi se izbjeglo povećanje cijene cestarine, pribjeglo se rješenju koje je primijenjeno u slučaju tvrtka Autoceste Zagreb – Macelj, u većinskom vlasništvu austrijske građevinske tvrtke Strabag, a koja od 2004. godine ima koncesiju na istoimenoj autocesti. U AZM-ovim cijenama cestarine, naime, uključen je PDV, ali država svake godine vraća uplaćeni novac po toj osnovi toj tvrtki.

– Na zahtjev Ministarstva financija, Bina-Istra je početkom rujna 2014. godine uvela PDV na cijene cestarine Istarskog ipsilona. Navedena mjera uvedena je radi usklađenja s europskim propisima – kazali su nam u Bina Istri.

U toj tvrtki navode da cijena cestarine po kilometru za prvu kategoriju vozila na Istarskom ipsilonu prosječno iznosi 52 lipe. – Ovaj prosjek dobiven je koristeći referentne dionice Istarskog ipsilona na kojima se cijene po kilometru kreću od 46 lipa pa do 55 lipa, ovisno o kompleksnosti građenja i održavanja svake pojedine dionice – navode u Bina Istri dodajući da su njihove cijene cestarine u skladu s cijenama koje se naplaćuju na mreži autocesta u Hrvatskoj.

HAC bez povrata poreza

Cijena pak cestarine za prvu kategoriju vozila na autocesti Zagreb – Macelj pak iznosi 50 lipa po kilometru, plus PDV, a s tim porezom cijena cestarine je onda oko 62 lipe.

Državne tvrtke Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb za prvu kategoriju vozila naplaćuju cestarinu 47 lipa po kilometru, a u toj cijeni je uključen PDV, No te tvrtke ne dobivaju od države na kraju godine novac uplaćen u proračun po toj osnovi.

Bina Istra je lani ubrala ukupno 194 milijuna kuna cestarine, dok je AZM od cestarine uprihodio 199 milijuna.

Komentara 10

SQ
squalus
13:26 15.09.2014.

Istarski ipsilon nije autocesta...čak ni na dijelovima gdje su dvije prometne trake, ne postoji zaustavna traka. O mostovima i tunelima da ne pričamo.

RE
reborn
13:46 15.09.2014.

Dakle monetizirana "autocesta" u Istri (koja i nije autocesta, jer na većini dužine nedostaje druga traka, a zaustavne trake nema niti za lijek) bi trebala koštati korisnike 65 lipa po km (sadašnjih prosječnih 52 lipe + 25% PDV-a), AZM naplaćuje 62 lipe po km, a puni profil autoceste sa održavanjem u barem jednako zahtjevnim uvjetima HAC i Autoceste Rijeka-Zagreb naplaćuju 47 lipa po km usprkos svim svojim neefikasnostima. Pa sada to treba privatizirati, tako da cijena poraste sa 47 na 65 lipa po km (oko 30% poskupljenje), umjesto u proračun RH novci idu privatnom koncesionaru, te još da se RH odrekne PDV-a?!? Pa tko je tu lud?!? Ah da, mali ali nezanemariv detalj - uz koncesiju ide i provizija u džep onima koji dogovore takav posao.

AL
alphazulu99
13:34 15.09.2014.

Ovako izgleda monetizacija.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije