Pacijenti s otoka i iz zaleđa Dalmacije ipak će nakon subote, 9. siječnja, zbog završetka pilot-projekta Ministarstva zdravlja, ostati bez usluga Hitne helikopterske medicinske službe (HHMS) iako je početkom tjedna najavljen dogovor o dvotjednom produžetku projekta do dolaska nove Vlade koja će odlučiti o njegovoj daljnjoj sudbini.
Iz Ministarstva zdravlja priopćili su, međutim, poslijepodne kako zbog trenutačne političke situacije i privremenog financiranja ne mogu produžiti pilot-projekt i tako stvarati nove troškove.
Navode da projekt po planu završava 9. siječnja, a sustav hitne medicinske pomoći vraća se na prijašnji model rada, koji za prijevoz hitnih pacijenata uključuje korištenje vojnih helikoptera koji su i dosad bili dio projekta HHMS-a.
Za koordinaciju daljnjeg rada hitne službe zadužen je pomoćnik ministra zdravlja Miljenko Bura koji će, kako se navodi, nakon provedene analize javnosti predstaviti rezultate i preporuke.
U sklopu projekta HHMS-a, od njegova početka pa do 31. prosinca 2015. realizirano je 219 hitnih intervencija, a svi su pacijenti, napominju u Ministarstvu, prevezeni u bolnicu u okviru "zlatnog sata“.
Po podatcima, najčešće su to bili pacijenti s traumom (46), srčanim (47) i moždanim udarom (17) te hitna stanja u trudnica (14) i djece (14).
Dosadašnji pomoćnik ministra zdravlja Miljenko Bura izjavio je za Hinu prije nekoliko dana da je projekt dokazano povećao dostupnost i kvalitetu zdravstvene zaštite ljudima na otocima i u zaleđu Dalmacije, posebice pacijenata sa srčanim i moždanim udarom jer su, razliku od prijevoza vojnim helikopterima, koji je trajao i po dva-tri sata, sada prevezeni u okviru jednog sata, a najčešće u roku od 45 minuta.
Dva helikoptera opremljena za medicinske intervencije polijetala su iz baza na Krku i Braču, a za pružanje HHMS-a uvježbano je i deset medicinskih timova.
>> Sudbina helikopterske hitne mora se riješiti do 9. siječnja
Mene zanima usporedni izračun koliko košta ovakav način, koliko da to radi HRZ, a koliko da Hrvatska sama kupi manje helikoptere i da se više ne plaća strancima? Također i pitanje leta noću i po lošijem vremenu - da li to ovi manji helikopteri ne mogu ili je to bila poslovna politika tog poduzeća, koje je davalo uslugu?