Premijer Zoran Milanović preksinoć je, gostujući u HRT-ovu Dnevniku plus, kao jedan od primjera povlačenja novca iz fondova EU naveo most kopno - Čiovo za koji je rekao da će biti sagrađen i da će riješiti kronični problem prometnih gužvi u tom kraju. I onda mu je jučer stigao hladni tuš – Državna komisija za kontrolu javne nabave (DKOM) poništila je odluku Hrvatskih cesta (HC) o odabiru ponude tvrtke Viadukt za gradnju tog mosta.
U Hrvatske ceste je stiglo osam ponuda za gradnju mosta kopno - Čiovo, koji će se sufinancirati iz fondova EU, a jedinom valjanom proglašena je ponuda tvrtke Viadukt vrijedna 169,1 milijun kuna, koja je 4. studenoga i odabrana.
Dio žalbe odbačen
Među ponudama koje nisu prihvaćene bila je i Brodosplitova. Bila je najjeftinija, 155,4 milijuna kuna, pa se on žalio DKOM-u, koji je dio te žalbe i prihvatio.
DKOM je odbio žalbu Brodosplita u dijelu koji se odnosi na proglašenje njegove ponude nevaljanom, no uvažio je pritužbe Brodosplita na ponudu Viadukta koje se odnose na to da u dokumentaciji nije bio original nego kopija bankarske garancije, a sporne su bile i reference te tvrtke koje su tražene za gradnju mosta Čiovo.
HC je morao postupiti po rješenju DKOM-a i ponovno provesti postupak izbora, a odmah jučer opet je odabrao Viadukt. Iz HC-a su priopćili da je postupak javne nabave za predmet gradnje mosta kopno - Čiovo s pristupnim cestama i instalacijama u tijeku. Naveli su da su uvažili primjedbe DKOM-a te da će nakon isteka zakonskog roka mirovanja, ne pristignu li žalbe, potpisati ugovor s odabranim izvođačem. U HC-u su kazali da zakonski ne smiju komentirati odluke DKOM-a jer je postupak odabira još u tijeku. No ljudi iz branše su nam kazali da je uobičajeno da se nakon dobivanja garancija njihovi originali pohranjuju u sef radi sigurnosti jer se radi o ogromnim iznosima, a kopije stavljaju u spis te da su i članovi DKOM-a to vrlo lako mogli provjeriti. Također navode da Viaduktove reference nisu sporne jer ta tvrtka ima iskustvo potrebno u gradnji bušenih pilota u čvrstoj stijeni, više od 1357 metara je takvih pilota dosad sagradio Viadukt.
Upitno povlačenje novca
HC se pak zbog odluke DKOM-a našao u nezavidnoj situaciji jer su izvođača radova na mostu Čiovo odabrali 4. studenoga, a još nisu sklopili ugovor o gradnji mosta Čiovo iako je sve spremno za početak radova. Sad će nakon mirovanja opet morati čekati da prođe rok za podnošenje žalbi, a ako se opet netko bude žalio to bi opet moglo potrajati gotovo dva mjeseca. Novac iz fondova EU za gradnju mosta Čiovo potrebno je povući do 2016. godine pa postoji čak i mogućnost da, ako se postupak odabira izvođača radova rastegne, propadne dio tog novca. Naime, rok za gradnju mosta bit će godina i osam mjeseci od uvođenja izvođača radova u posao. A zasad je vrlo neizvjesno kad bi napokon gradnja mosta mogla početi.
>>Viadukt izabran za gradnju mosta kopno – Čiovo
>>Za gradnju mosto kopno-Čiovo stiglo osam ponuda
toliko je puta lagao i ništa mu se nije dogodilo, što će mu se dogoditi uz još jednu laž ništ.