Stožer za obranu Rafinerije nafte Sisak i očuvanje radnih mjesta spreman je blokirati prugu kako bi spriječio odvoz sirove nafte iz kruga sisačke rafinerije. Prema njihovim informacijama, nalog za odvoz nafte iz Siska u Rijeku je napisan, no još nema naloga za sam utovar, koji bi mogao biti neki dan od 15. siječnja.
– Prema našim informacijama odvoz nafte iz Siska moguć je od nedjelje pa bilo koji dan poslije toga, no mi smo spremni to spriječiti. Kako ćemo to provesti, ne želimo otkrivati, ali radnici i predstavnici stožera zadržat će naftu u sisačkoj rafineriji, gdje se ona treba i mora prerađivati – rekao nam je koordinator Stožera i čelnik sindikata Nova solidarnost Predrag Sekulić.
Stožer je, preventivno djelujući, lani u srpnju spriječio namjeru odvoza nafte željeznicom u Rijeku, no probni prijevoz 12 vagona domaće nafte za Rijeku MOL i Ina su proveli u listopadu, u tajnosti iz Graberja Ivanićkog. Od tada je u krugu sisačke rafinerije obavljena rekonstrukcija punilišta cisterni te se sada nafta, koja do Siska s naftnih polja stiže naftovodom, u samome krugu rafinerije može ukrcavati u vagone cisterne. Ina je o naumu prijevoza nafte iz Siska obavijestila nadležna ministarstva 15. prosinca, a budući da imaju obvezu o tome ih obavijestiti mjesec dana unaprijed, u Stožeru temeljem toga, ali i informacija iz rafinerije, očekuju da nafta iz sisačke rafinerije put Rijeke krene 15. siječnja ili koji dan kasnije.
– Sigurno ćemo znati kad vlak iz Siska za Rijeku kreće i nećemo mu dopustiti prolaz – kaže Sekulić.
>> 'Spriječit ćemo prijevoz nafte iz Siska u Rijeku jer imamo sve kapacitete za obradu'
Da, ja se potpuno slažem s preventivnim mjerama kako bi se spriječio odvoz nafte na preradu iz Siska u Rijeku. No, što će se desiti ako nas optuže da namjerno sprječavamo proizvodni proces i nakaleme nam neke nepostojeće gubitke zbog blokade proizvodnog procesa i opet podnesu tužbu protiv Hrvatske gdje bi tražili vrtoglavo velike odštete? To su pitanja na prvi pogled jednostavna a u krajnosti vrlo važna i opasna. Zbog toga nam se i događaju tužbe koje gubimo. MOL je većinski vlasnik koji donosi strateške odluke u proizvodnji i transportu nafte. Da, to je najviše tužno, ali istinito. Zato mislim da INU valja vratiti u Hrvatsko vlasništvo, kako bi se spriječilo daljnje devastiranje jer MOL očito zna da će izgubiti INU kad-tad i sada INU treba čim više potkresati kako se nebi počela uzdizati i praviti bilo kakvu konkurenciju MOL-u. Ja mislim da to radi MOL. A INA je bila u takvoj startnoj poziciji prema MOL-u da je ona mogla kupiti MOL kao kada jednom pukneš prstićima. Nažalost sve se dogodilo suprotno a mi danas u očaju se suprotstavljamo odlukama MOL-a, ništa ne možemo učiniti već samo fizički se suprotstavljati i davati MOL-u materijale za nove tužbe protiv Hrvatske. Hrvatska ne moiže ništa učiniti sve dok INU ne vrati u vlasništvo Republike Hrvatske.