Vlada je kao jedan od protuargumenata inicijativi “Ne damo naše autoceste”, koja ovih dana skuplja potpise za raspisivanje referenduma protiv davanja već izgrađenih autocesta u koncesiju za javne usluge, navela da su autoceste i danas pod koncesijom te da današnji koncesionari, tvrtke HAC i ARZ iz svojih prihoda ne mogu vraćati kreditne obveze.
Tom tvrdnjom valjda su pokušali prikazati besmislenim referendumsko pitanje jer, eto, kako ćemo zabraniti koncesije autocesta kad su one već pod koncesijom. I tu su se malo zafrknuli i otkrili koliko su površno krenuli u projekt monetizacije. Naime, HAC nije koncesionar. To se jednostavno može provjeriti na web-stranici hac.hr kad se klikne “O nama”, a zatim “Vizija” može se pročitati citat iz Zakona o cestama: Područje djelatnosti HAC-a su autoceste u Hrvatskoj, osim onih autocesta kojima upravlja koncesionar.
ARZ je doista koncesionar, i to u državnom vlasništvu koji je izgradio puni profil autoceste Rijeka-Zagreb, a za to je potpisao s državom koncesijski ugovor na 28 godina i to platio nekoliko milijardi kuna. I sad pitanje za Vladu: kako se može dati nešto u koncesiju što je već u koncesiji?
>> Ako su autoceste isplative, neka sindikati uzmu božićnice u dionicama HAC-a
Hrvati imaju još uvijek mnogo novaca na štednji i zašto država ne izda državne obveznice za autoceste pa da Hrvati budu vlasnici.Meni se čini da se autoceste pokušavaju prodati strancima kako bi se diglo veliko mito i naši ministri bili bi za cijeli život opskrbljeni.