CRNA GORA Konstruktor, IGH i Tehnika grade autocestu

Hrvatskom konzorciju posao od tri milijarde eura

18.03.2009.
u 18:09

Vjerojatno najveći posao izvan granica Hrvatske, vrijedan 2,77 milijardi eura, dobio je danas konzorciji Konstruktor – IGH – Tehnika koji će javno-privatnim partnerstvom u Crnoj Gori graditi, a potom upravljati i gospodariti autocestom Bar – Boljara.

Pomeli konkurenciju
Naše su tvrtke na tom natječaju koji je raspisalo crnogorsko ministarstvo prometa iz igre izbacile grčki konzorcij predvođen tvrtkom Aktor Concessions, a ponude Strabaga i Alpine/Porra nisu bile u skladu s uvjetima natječaja.

– To je golem posao, iznimno značajan ne samo za Konstruktor nego i za druge hrvatske tvrtke. Reference koje smo stekli gradeći naše autoceste znat ćemo primijeniti i u Crnoj Gori – poručio je danas Željko Žderić, direktor Konstruktora.

Iako je riječ o JPP-u, a crnogorski dužnosnici su izjavili kako je riječ o modelu po kojem dodatni troškovi izgradnje padaju na koncesinara, tj. Konstruktorov konzorcij, te crnogorska vlada neće morati podmiriti moguće povećanje cijene izgradnje autoceste, koje zbog zahtjevnosti trase nije nemoguće, Žderić nije konkretno odgovorio ima li konzorcij zatvoreno financiranje projekta. Ni Jure Radić, direktor IGH, nije želio govoriti o financiranju, samo je rekao da postoje banke koje će pratiti taj projekt.

– Tek nam predstoji potpisivanje ugovora o javno-privatnom partnerstvu – kazao je Radić. Informaciju o pobjedi hrvatskoga konzorcija prvi je objavio premijer Sanader zaključivši da su našim tvtkama pomogli dobri odnosi Hrvatske i Crne Gore.

Skočile dionice
Nakon te objave, za 15,74 posto porasla je vrijednost dionica IGH te za 9,97 posto Tehnike, zbog čega je na Zagrebačkoj burzi bilo obustavljeno trgovanje tim dionicama. To je uobičajena praksa kad vrijednost dionica naglo skoči ili padne. Autocesta Bar – Boljara duga je 180 kilometara, a na njoj će biti, tvrdi Jure Radić, oko 150 tunela i mostova. Trasa je iznimno zahtjevna, ali hrvatski graditelji kažu da su takve dionica gradili i u Hrvatskoj, pa imaju iskustva.

– Gradnja autoceste trajat će nekoliko godina, što znači da smo u doba recesije hrvatskim graditeljima osigurali posao na duži rok – pohvalio se Radić.

Želite prijaviti greške?