Glazba je moja prva ljubav, osjećam se realiziran tek kroz glazbu i nije nemoguće da mi se s mojim glazbenicima događaju i ovakve možda neobjašnjive stvari komentira u polušali Huljić.
EKRAN: Otkud ideja da Jelena Rozga održi dva nastupa na Dori, samostalan i s Magazinom?
HULJIĆ: Ideja da Jelena Rozga krene u samostalnu karijeru već je duže u meni. Prije svega za dobrobit nje same, pa bi u tom smislu pojasnio svoju izjavu da je ona poprimila identitet sastava na svoju štetu. Ja nisam rekao da je ona pjevačica bez identiteta, nego da se previše stopila s grupom. I već se na albumu koji nastaje u suradnji s Đorđem Novkovićem počela pokazivati drukčija Jelena. Kakva će to Jelena biti, vidjet će se sada na Dori.
EKRAN: Oklijeva li se ipak nešto s njezinom solo karijerom kada za svaki slučaj ostaje još u sastavu? Naime, već nekoliko puta htjeli ste je jače personificirati s nekim malo seksepilnijim imidžima, ali očito nikada niste uspjeli u mjeri u kojoj ste htjeli.
HULJIĆ: To je istina, i zato imamo ovaj pokušaj. Nije to situacija biti ili ne biti, ali mislim da je sada krajnje vrijeme da pokaže sav svoj potencijal jer nakon nekog vremena ustaljene okolnosti postaju kočnice. Zato smo je sada žestoko bacili u vatru i neka se bori protiv sebe same u Magazinu s dvije potpuno suprotstavljene i drukčije senzibilizirane pjesme. I s dvije potpuno drukčije izvedbe. To je što ste tiče Jelene glavno što mene od ove Dore zanima, da vidim mogu li postojati dvije osobe u jednoj.
EKRAN: Je li ona sretna s tom odlukom koja je očito ponajprije vaša?
HULJIĆ: Je, u potpunosti.
EKRAN: Koliko bi još trebala ostati u Magazinu?
HULJIĆ: Koliko će to trajati, ne znam. Možda bude u sastavu cijelu godinu, sve
ovisi o tomu u kojem ću se trenutku odlučiti za djevojku koja će me dovoljno
motivirati da nastavim raditi s njom. A krug je tih cura puno širi od ovih par
imena koje se ovih dana spominju po novinama, ali još nemam nijednog favorita.
Ja doista nemam više nekog drugog povijesnog razloga baviti se glazbom u Hrvatskoj,
osim što me to još uvijek zadovoljava. Magazin je još uvijek personalizacija
mene i ne mogu pobjeći od toga. Ali bavljenje glazbom ovdje stvarno više nije
isplativo. Cijene troškova produkcije narasle su 100 posto u odnosu na 1998.
godinu, a tiraže su deseterostruko manje.
Prvi album Petra Graše, koji je najprodavaniji
diskografski projekt od samostalnosti (prodao je 110 tisuća albuma), stajao je
21 tisuća DEM. Cijena CD-a u prodaji bila je identična kao danas. Danas projekt
takve kvalitete ne možete proizvesti za manje od 35 tisuća eura, a turboprodani
proizvodi idu u 15 tisuća primjeraka. Već to je dovoljna matematika koja kaže
da se ne treba baviti glazbom, ali na sreću mogu si priuštiti taj luksuz da neke
stvari radim iz zadovoljstva.
EKRAN: Na Dori su ove godine i druge vaše zvijezde, Grašo, Danijela... Koji su
njihovi motivi?
HULJIĆ: Situacija s glazbom u Hrvatskoj takva je kakva je. Uljepšati je ne možete,
a ne treba je ni prikazivati jadnijom nego što to jest. U ovom trenutku svi su
svjesni jedne činjenice da je za ukupnu dobrobit posla bitno to da je ovogodišnja
Dora tako jaka s izvođačima. Dobrim smo dijelom upravo mi tome djelomično incijatori,
što kroz naše sudjelovanje, što kroz neformalna druženja i razgovore s izvođačima.
Drago mi je što se Petar, nakon što je dugo vremena izbjegavao uključivati se
u ovo estradno ludilo, odlučio ove godine pojaviti na Dori. On je pravi batal
splitski; pusti me stat. A uvijek mu je dobro i lako išlo pa se nije imao ni
potrebu previše baviti, da tako kažem, turnirima.
EKRAN: Dora je zapravo već odavno postala naš najjači festival, potpuno neovisno
od toga što dalje s pobjednikom i Eurosonogom.
HULJIĆ: Tako je, nama je Dora puno važnija od Eurosonga! I mislim da je dobro
da Dora ponovno postaje nalik onim vremenima kada smo je svi doživljavali kao
lijep izlet i žalili onoga tko mora ići na Eurosong. (Smijeh.) Moji izvođači
stvarno dolaze na Doru samo predstaviti svoju pjesmu i nekog novog sebe. Naravno
da će među drugim izvođačima biti i onih s kalkulacijama da pobjede i odu na
Eurosong, ali neka mi svatko od takvih vjeruje da bi dane oko Eurosonga, kada
bi znao čemu je to nalik, što prije zaboravio. To je takva količina negativnog
stresa jer se Hrvatska na žalost već godinama mora boriti kroz polufinale i uvijek
postoji opasnost da se ne prođe dalje, a onda znate što sve ta osoba mora kod
nas proći.
EKRAN: Koliko je pokretanju produkcijske kuće AVA i snimanju prve sapunice "Ville
Marije" kumovao financijski pad diskografije?
HULJIĆ: U to vrijeme bio sam većinski vlasnik Croatia Recordsa i tada je bilo
jasno da će biti neophodno da se glazba počne tretirati i kao dio televizijskog
proizvoda. S obzirom na to da smo u to vrijeme bili i dioničari Nove TV, sve
je bilo posloženo za takvo što. Zapravo, prvi je suvlasnik tvrtke AVA bila tvrtka
Autor koja je istodobno bila i vlasnik CR-a. U jednom trenutku dosta se novca
potrošilo bez vidljivih rezultata i više nisam, za nešto što sam prije svega
smatrao osobnom pustolovinom Romana Majetića i mene, htio uvlačiti cijelu tvrtku
i onda je AVA prebačena na naša imena. I tada se zaigralo na veliko.
EKRAN: Dakle, nastupili ste ponajprije kao poslovni čovjek, a manje kao TV vizionar?
HULJIĆ: Da, u početku je to bila normalna poslovna ekspanzionistička logika.
Prvo je to bilo vezano uz CR, ali kasnije se dogodilo i to da sam već dobrano
zaglibio u svoju, ajmo tako reći, bjelosvjetsku karijeru i bilo mi je dosta da
moram lomiti mozak na dva sustava razmišljanja. Nije mi bilo jednostavno vratiti
se iz Abbey Roada i razmišljati na potpuno drukčiji način. Čak sam počeo osjećati
da me više uopće ne zanima razmišljati na način kako bi trebao razmišljati, hajdemo
tako kazati, prosječni Hrvat u glazbi. Shvatio sam da je takva moja opredjeljenost
suicidalna i obavijestio sam o tomu moje izvođače da ću se malo odmoriti od glazbe
u Hrvatskoj na ovaj način, a morao sam se nečim baviti kada dođem doma. I televizija
je bila prirodan tijek.
EKRAN: Neobično je i vrlo hrabro bilo to što ste odmah krenuli s jednim od najtežih
oblika TV produkcije, sa snimanje serija i to sapunica. U to se ni danas ne bi
upuštali ni mnogo iskusniji producenti.
HULJIĆ: Znali smo da je to proizvod koji svi traže, a nitko ga nema. I da nema
potrebe baviti se stvarima s kojima će se baviti i drugi, a da se s ovim nitko
neće usuditi. Ipak, bila je to vrlo riskantna ideja jer smo krenuli u tako skup
projekt bez ikakvih garancija da će to ikad itko prikazati.
EKRAN: Dapače, bilo je priča da vam je s HTV-a upućeno nekoliko jasnih
poruka
da zbog svojih drugih kontakata i poslova s "Villom Mariom" nikada
nećete u njihov program.
HULJIĆ: To je točno. U konačnici su Mirko Galić i Marija Nemčić prekinuli taj
čvor. Moram priznati da još uvijek ima negativne atmosfere oko nas jer su se
mnogi zbog nas osjetili ugroženi. Mi smo svojom cijenom srušili mnoge uvriježene
tabue i pokazali da se stvari mogu u vanjskoj produkciji proizvesti puno jeftinije
nego što su do tada radile druge vanjske produkcije. HTV na našem proizvodu sigurno
zarađuje puno više nego AVA, a činjenica je da i naši proizvodi osiguravaju HTV-ovu
prvom programu vodeću poziciju u gledanosti i već polazeći od te osnove suradnja
HTV-a i AVE, HTV-u se sigurno isplati, ne računajući marketinške efekte koji
se ostvaruju prije, tijekom i poslije prikazivanja same serije.
EKRAN: Kako su između Majetića i vas podijeljeni poslovi?
HULJIĆ: Moj je zadatak osigurati logiku, osigurati sredstva i dogovoriti prikazivača.
On više brine o kreativnom dijelu. Roman je bio taj koji je došao s papirom i
rekao: "Evo, prvih pet epizoda".
EKRAN: Moraju li liste svih suradnika proći kroz vaše ruke i dobiti vaše odobrenje?
HULJIĆ: Ne, dođem na audicije, ali ne petljam se u sve. Moje je da znam što prepoznati
na audiciji za pjevače, ali Romanovo je da zna što prepoznati kod glumaca.
EKRAN: Znači, glumci se moraju više dodvoravati njemu nego vama. Opsjedaju li
vas?
HULJIĆ: Pa bilo bi ima pametnije da se vrte oko njega nego oko mene. Ha, ha...
EKRAN. Može mali test da vidimo je li to istina? Znate koga u "Ljubavi u
zaleđu" glumi Slaven Knezović?
HULJIĆ: Znam ga, kako ne! Ha, ha...
EKRAN: A kako se zove glumica koja glumi gradonačelnikovu pomoćnicu Seku Žuvelu?
HULJIĆ: Koga?
EKRAN: Seku Žuvelu?
HULJIĆ: Zove se Petra, dobra je prijateljica s Jelenom Veljačom, glumi s njom
u ZKM-u. Njezin lik, Seka Žuvela, poveznica je s "Villom Mariom", ali
stvarno se ne mogu sjetiti kako se preziva. Kako?
EKRAN: Dugančić. Ovo je možda dokaz da vi ne odabirete sve kao što mnogi misle.
HULJIĆ: Ne, naprotiv, Roman je taj koji vodi kreativni dio. Zovu glumci, naravno,
zovu i mene, ali nikada nisam dopustio da se moj osobni interes uključi u posao,
pogotovo ne u partnerskom odnosu.
EKRAN: A kako gledate na to što vaš partner hoda s jednom od glavnih zvijezda,
Jelenom Veljačom?
HULJIĆ: Što god tko mislio o tomu, ona je prije svega dobra glumica. Iz pozitivnog
lika Dore u "Villi Mariji" odlično se transformirala u krajnje negativan
lik Maje u "Ljubavi u zaleđu".
EKRAN: Jeste li dali Majetiću i Jeleni Veljači neki poseban savjet u ovom razdoblju
koje im nije bilo lako?
HULJIĆ: Kakav bi ja to partner bio kada to ne bih učinio, ali stvarno ne bih
više ništa govorio o tomu. Međutim, ono što bih svakako napomenuo neovisno o
ovom slučaju; hrvatski su mediji od 2000. godine bili vrlo uspješni u sustavnom
rezanju svega što je bilo popularno. Tada su došli problemi s tiražama u diskografiji,
ali i nakladama tiskovina. Mislim da treba držati idole jer mladi ljude vole
imati idole i to je za sve puno isplativije.