Pogled s Manhattana

I ljubav je u recesiji

13.02.2009.
u 16:00

Ljubavi i New Yorka nikada se ne možete zasititi – zaključila je Lisa Minneli. To je poznato trgovcima i vlasnicima restorana na Manhattanu koji Valentinovo nastoje iskoristiti kao idealnu prigodu da zarade. Ponuda je raskošna, od dijamantnih prstena do srcolikih čokoladica te romantične večere sa šest sljedova, ali kupaca nema dovoljno. Recesija teško pogađa građane, pa je i ljubav u krizi. Kupuju se jeftiniji darovi, organiziraju se večere kod kuće, a posjeti skupim restoranima odgađaju se za neka bolja vremena.

Kažu da je Amerika zaista u dubokim problemima kad je pad potrošnje i manjak novca za zabavu i izlaske vidljiv u New Yorku. Valentinovo će ove godine na Manhattanu najviše slaviti brojni turisti koji četrnaesti veljače tradicionalno napune newyorške hotele. New York je poslije Pariza, složit će se mnogi, najromantičniji grad na svijetu. Već pomisao da putujete u New York potiče vam leptiriće u trbuhu, naslućujete uzbuđenje. Sheree Bykofsky napisala je prije pet godina knjigu privlačnog naslova “52 najromantičnija mjesta za ljubavni susret u New Yorku” i svakog Valentinova rasproda se novo izdanje.

Ljudi se zaljubljuju i u kriznim vremenima jer Amorove strelice nemaju izravnu vezu s Wall Streetom, ali kad ste već u vezi, onda, tvrde psiholozi, stanje na bankovnom računu može ozbiljno utjecati na njezinu budućnost. Različiti smo, pa je nekome za romantičnu idilu dovoljno držati se za ruke i šetati Central Parkom te se potom provozati u kočiji koju vuku konji. A od njih biste, kad bi mogli govoriti, sigurno čuli milijun zanimljivih ljubavnih priča kojima su svjedočili.

Ove je godine Valentinovo u subotu, pa će mnogi napustiti Manhattan i provesti idiličan vikend izvan grada jer su turistički aranžmani jeftini i dostupni gotovo svima. Glavno je da žele malo potrošiti na ljubav. Nakon Božića, u Americi je upravo Valentinovo tržišno najunosniji dan jer marketinški običaji na kojima je sagrađena ova zemlja kažu da onome koga voliš moraš pokazati osjećaje kupnjom barem jednog cvijeta. Da se tih pravila Amerikanci drže, potvrđuje informacija da su prošle godine cvjećari prodali 200 milijuna ruža.

Hallmark je prodao 180 milijuna prigodnih čestitaka. Zaljubljeni su Amerikanci, sudeći po statistikama, u 2008. godini potrošili na Valentinovo 14 bilijuna dolara, a procjenjuje se da će ove godine ta svota biti za trećinu manja. Na zlatni nakit i dijamante koji su najbolji prijatelji svake žene, a posebno zaljubljene, pažljivi američki muški spol potrošio je 2006. godine 2,8 bilijuna dolara. Ta se rastrošnost ove godine neće ponoviti, a to potvrđuju i nezadovoljna lica menadžera u buticima Cartiera i Tiffanyja na Petoj aveniji. Mnoge će djevojke i supruge ove godine morati pripaziti na kalorije jer istraživanja potvrđuju da se najviše kupuju čokoladice i bombonijere u obliku srca, što je znatno jeftinije od dijamantnog srcolikog privjeska na lančiću.

U trgovinama Victoria Secreta od ponude čipkastog rublja zastaje dah, ali izgleda da će ove godine muškarci radije svojim izabranicama tepati “draga, najljepša si gola” jer prodaja nije proporcionalna sklonosti zaljubljivanju newyorških muškaraca. Slavna spisateljica Orianna Fallacci govorila je da u New Yorku nema smisla živjeti ako niste stalno zaljubljeni.

Oni koji vjeruju da je za skladan brak važan svaki detalj njegova početka današnji će dan iskoristiti za vjenčanje, pa će ovogodišnje Valentinovo u New Yorku biti još romantičniji i veći doživljaj za turiste jer će cijeli Manhattan biti preplavljen lijepim mladencima. Oni pak koji misle da je brak igra u kojoj nikad nije dosadno odlučit će se za Las Vegas gdje na svako Valentinovo najmanje tristo parova izgovori “da” vjerujući da će i nastavak biti uzbuđujući kao i taj grad.

Želite prijaviti greške?