JAMES CAMERON Slavnom redatelju snimanje videoigara draže od filmova

Igre ispred filmova

ekr-cameron-txt.jpg
import
16.02.2006.
u 11:27

Poput junaka svoga filma, James Cameron je podignuo ruke prepune Oscara i uzviknuo: "Ja sam kralj svijeta!" I doista je bio, u tom trenutku. Njegov "Titanic" osvojio je jedanaest zlatnih kipića više nego ijedan film prije njega i postao (i do danas ostao) najkomercijalniji film svih vremena. Cijenjeni redatelj hitova omiljenih i kod kritike, kao što su "Terminator" i "Aliens", tada 44-godišnji redatelj, scenarist i producent postao je neosporni kralj filmskoga svijeta.

Bilo je to prije osam godina. Cameron je u međuvremenu režirao nekoliko dokumentaraca i epizoda TV serija i unedogled razmatrao raznorazne filmske projekte, očito ne želeći ići ispod kriterija koje je postavio najuspješnijim filmom svih vremena. Čini se da je Cameronova dokolica samo inspirirala medije jer su se u tih osam godina neprestano pojavljivale vijesti o novim Cameronovim projektima: te Cameron režira ovo, te režira ono...

Prošlog je tjedna sam Cameron u intervjuu Business Weeku potvrdio što će biti njegov sljedeći projekt: bit će to videoigra. I film, doduše: "kralj svijeta" trenutačno piše scenarij za film radnog naziva "Project 880" kojeg opisuje kao "totalno sumanutu znanstvenu fantastiku", no film je u cijeloj toj priči sporedan. Cameron je znatno više vremena i energije posvetio igri, a film je samo spomenuo rekavši kako će on u kina stići nakon što se pojavi igra. Najava da će film postati sporedna atrakcija, dodatna zarada pored glavne atrakcije igre, na prvi pogled postavlja naglavce odnos između igara i filmova. No to zapravo nikoga ne bi trebalo iznenaditi jer industrija videoigara danas teži 28 milijardi dolara više nego što vrijedi cjelokupna holivudska produkcija.

Snimanje filmova prema igrama danas je prije pravilo nego izuzetak (to što su ti filmovi najčešće razočaravajući, to je druga priča) pa je bilo samo pitanje vremena kada će netko postaviti stvari tako da film prati videoigru. Cameronova igra nije, kako bi se moglo očekivati od redatelja prva dva "Terminatora", akcijska pucačina poput Dooma, već spada u jedan noviji žanr kojeg je tek unazad nekoliko godina omogućio napredak računalne tehnologije i bržeg pristupa internetu: MMO. Puni naziv tog žanra glasi "massive multiplayer online", što znači da je riječ o igri namijenjenoj velikom broju igrača koji sudjeluju u igri preko interneta. Najpoznatiji je predstavnik MMO igara World Of Warcraft, najunosnija igra svih vremena: njezini korisnici plaćaju 75 milijuna dolara mjesečno da bi ju igrali.

Ono što oduševljava Camerona jest mogućnost da u MMO igri kreira čitav jedan svijet. "Kad ljudi pogledaju filmove kao što je "Gospodar prstenova" oni ne žele prestati živjeti u tom svijetu. Kako bi bilo kad bi mogli jednostavno otići do svog računala, kliknuti i nastaviti živjeti u tom svijetu?", pita se Cameron. No u tom se svijetu lako i izgubiti: statistike pokazuju da prosječan igrač MMO igara provede 20 sati tjedno igrajući se s njima, a prosječan igrač videoigara za konzolama provede tek jedan sat dnevno.


Reality TV igra

James Cameron nije jedini koji planira SF MMO igru. Još jedan oscarovac, Ron Howard ("Genijalni um") udružio se s autorom TV serije 24 Brianom Grazerom i autorom videoigre Halo Alexom Seropianom na projektu XQuest. Sudionici reality TV serije na mjesec dana će se zaključati u "svemirski brod" gdje će uz pomoć virtualne realnosti odletjeti u svemir. Ondje će se susresti s igračima koji će sudjelovati u igri preko interneta. U sljedećoj sezoni, najuspješniji igrači zauzet će mjesto sudionika u TV seriji.

Želite prijaviti greške?