Kia je projekt modela Soul počela gotovo prije tri godine, kada je u
Detroitu pokazana studija dizajnirana u Kaliforniji. Uslijedilo je
predstavljanje triju konceptnih izvedbi ovog proljeća u Ženevi te,
napokon, ove jeseni serijsko izdanje u Parizu. Urbani ili funky
crossover segment je koji će uskoro postati vrlo popularan, pa se tako
osim Kijina predstavnika tu uskoro očekuje još nekoliko vrlo
zanimljivih konkurenata.
Soul je povišeni peterovratni hatchback dug 410,5, visok 161 te širok
178,5 centimetara, uz 255 cm međuosovinskog razmaka. Vjetrobransko
staklo postavljeno je 13,5 cm više nego u prosječnom kompaktu, kao što
je i od tla uzdignut 16,5 cm - čak 4,5 cm više od običnog kompakta. To
je sve rezultiralo i nešto drukčijim položajem sjedenja, koji je
ugodniji i prirodniji nego u klasičnim, dosadašnjim modelima.
Soul je kraći i uži od modela cee’d i Sportage, ali ipak na stražnjoj
klupi nudi više prostora za glavu i koljena. Soul sa 222 litre nema
tako izdašni prtljažnik, a slika se malo popravlja preklapanjem naslona
stražnje klupe, kada se obujam širi na 700 l. Putnička kabina je
također dosta razigrana, s naglaskom na praktičnim rješenjima kako bi
se olakšala svakodnevna upotreba. Nudi se čak 14 pretinaca za odlaganje
stvari.
Dolazak na hrvatsko tržište očekuje se potkraj veljače, odnosno u
početku ožujka, a Kia je za Soul pripremila dva pogonska agregata, oba
obujma 1,6 litre te s jednakom snagom od 126 konja.
Doduše, jedan je benzinski, a drugi turbodizelski, koji će biti
dostupan i u izvedbi od 115 KS. Benzinska inačica bi trebala startati s
cijene od 129.990 kuna, a oprema će obuhvaćati 6 zračnih jastuka, ABS,
ESP, klima-uređaj, integrirani audiosustav s komandama na upravljaču,
el. podesiva i grijana vanjska ogledala, 16-colne alu naplatke,...
Nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara, prvi su nam dojmovi jako
dobri. Vjerujemo da će automobil biti popularan, te će se ravnopravno
boriti s malobrojnim, ali sve ozbiljnijim, konkurentima. Vrlo su dobra
vozna svojstva postignuta dugim međuosovinskim razmakom i širokim
tragom kotača.
VOZILI SMO U španjolskoj Valenciji Soul