VOZILI SMO Najsnažnije izdanje luksuzne britanske limuzine više srednje klase

Jaguar XFR: eksplozija moći i luksuza

28.04.2009.
u 12:30

Britanski Jaguar već je neko vrijeme pod “kapom” indijskog koncerna Tata, ali sadašnji proizvodi i dalje su plod prijašnjeg razvoja. Tako je i s modelom XF, svojevrsnim konkurentom Mercedesovoj E klasi, ili pak BMW-u serije 5 te Audijevu modelu A6. Prije nešto više od godinu dana došao je i u domaće prodajne salone, te označio novu eru Jaguara. Na svim tržištima ovaj model postiže zavidne prodajne rezultate, a vjerujemo kako će se, zahvaljujući novim agregatima, to uskoro i dodatno poboljšati. Prošlog smo tjedna u okolici Beča imali priliku isprobati nove dragulje, benzinske i dizelske.

Riječ je prije svega o posve novom 5-litrenom V8 agregatu koji u osnovnom izdanju, kao atmosferski benzinac, nudi snagu od 385 konja, znači kao njegov prethodnik, 4,2-litreni motor u najsnažnijem izdanju. Doda li se novom agregatu naziva AJ-V8 GEN III još kompresor, na raspolaganju je neodoljivih 510 KS. Jaguarovi su stručnjaci došli do podatka kako vozači njihovih modela čak 80 posto vožnje provedu u režimu do 2500 okretaja, a 95 posto do 4000 okretaja. Stoga su odlučili pripremiti agregat koji punu eksplozivnost pokazuje baš pri niskim okretajima, a da su u tome uspjeli, i sami smo se uvjerili.

Osim same snage, zasluge za odlične performanse ima i okretni moment od čak 625 Nm, dostupan već pri 2500 okretaja.

Dovoljno je ubaciti 6-stupanjski ZF-ov automatski mjenjač u D ili S mod i pritisnuti papučicu gasa. Ergela se isti tren probudi te omogućuje ubrzanje do stotke za samo 4,9 sekunde. Tu je i vrlo vrlo dobra zvučna kulisa, iako bi mogla u putničkoj kabini biti i malo bolja, koja dolazi iz po dviju ispušnih cijevi sa svake strane.

Vrlo dobro djeluje i stražnji aktivni diferencijal koji omogućuje jako dobro prianjanje uz podlogu, te iskusnim vozačima osigurava iznimnu zabavu zanošenjem stražnjeg kraja.

Želite prijaviti greške?