Britanski Jaguar već je neko vrijeme pod “kapom” indijskog koncerna
Tata, ali sadašnji proizvodi i dalje su plod prijašnjeg razvoja. Tako
je i s modelom XF, svojevrsnim konkurentom Mercedesovoj E klasi, ili
pak BMW-u serije 5 te Audijevu modelu A6. Prije nešto više od godinu
dana došao je i u domaće prodajne salone, te označio novu eru Jaguara.
Na svim tržištima ovaj model postiže zavidne prodajne rezultate, a
vjerujemo kako će se, zahvaljujući novim agregatima, to uskoro i
dodatno poboljšati. Prošlog smo tjedna u okolici Beča imali priliku
isprobati nove dragulje, benzinske i dizelske.
Riječ je prije svega o posve novom 5-litrenom V8 agregatu koji u
osnovnom izdanju, kao atmosferski benzinac, nudi snagu od 385 konja,
znači kao njegov prethodnik, 4,2-litreni motor u najsnažnijem izdanju.
Doda li se novom agregatu naziva AJ-V8 GEN III još kompresor, na
raspolaganju je neodoljivih 510 KS. Jaguarovi su stručnjaci došli do
podatka kako vozači njihovih modela čak 80 posto vožnje provedu u
režimu do 2500 okretaja, a 95 posto do 4000 okretaja. Stoga su odlučili
pripremiti agregat koji punu eksplozivnost pokazuje baš pri niskim
okretajima, a da su u tome uspjeli, i sami smo se uvjerili.
Osim same snage, zasluge za odlične performanse ima i okretni moment od čak 625 Nm, dostupan već pri 2500 okretaja.
Dovoljno je ubaciti 6-stupanjski ZF-ov automatski mjenjač u D ili S mod
i pritisnuti papučicu gasa. Ergela se isti tren probudi te omogućuje
ubrzanje do stotke za samo 4,9 sekunde. Tu je i vrlo vrlo dobra zvučna
kulisa, iako bi mogla u putničkoj kabini biti i malo bolja, koja dolazi
iz po dviju ispušnih cijevi sa svake strane.
Vrlo dobro djeluje i stražnji aktivni diferencijal koji omogućuje jako
dobro prianjanje uz podlogu, te iskusnim vozačima osigurava iznimnu
zabavu zanošenjem stražnjeg kraja.
VOZILI SMO Najsnažnije izdanje luksuzne britanske limuzine više srednje klase