Ministar mora, prometa i infrastrukture, Božidar Kalmeta pojma nema što se zbiva u njegovu resoru. Nije prošlo ni tjedan dana kako je smjenio čelne ljude HAC-a, a ovi već imaju lisičine na rukama.
No, Kalmeta tvrdi da blage veze nema o tome da bi oni bili upleteni u kakav lopovluk. Širili su, tvrdi, lošu klimu oko sebe i zato ih je morao maknuti. Kakvi tuneli, namještanje natječaja i pogodovanje braći Žužul kojoj se iz HAC-ove blagajne uplatilo barem 21 milijun kuna više nego što je trebalo platiti bojanje tunela?
To su, poručuje Kalmeta, stvari koje se njega ne tiču, a ako se netko treba baviti s tim prljavštinama, onda su to kolega mu Tomislav Karamarko, odnosno njegovi policajci, te tužitelji Mladena Bajića. Premijerka Jadranka Kosor također ne želi znati previše jer poručuje kako vjeruje Kalmeti.
– Ne može biti odgovoran ako za nešto nije znao – rekla je Kosor poručujući time da je unatoč brojnim aferama Kalmeta jedan od ministara čija je fotelja neupitna.
Koja je, međutim, razlika između Kalmete i Damira Polančeca. Kako je Polančec kao ministar gospodarstva i bivši “Podravkaš” morao znati za aferu Spice kojom se grupa managera nastojala Podravkinim novcem domoći vlasničkog udjela, pa je zbog toga pod istragom i morao je odstupiti iz Vlade, a istovremeno Kalmeta ne mora znati ni što mu radi desna ruka?!
Prije dvije godine Kalmeta, tako, nije imao pojma da je njegov vozač s kojim je blizak još s početka devedesetih s plaćom od 4.500 kuna izgradio u Zadru vilu vrijednu milijun eura, a da je tu vilu projektirala firma njegova najbližeg suradnika Zdravka Livakovića.
Kako nije to uočio, tako nije imao ni blage veze da mu taj isti vozač pod nosom ucjenjuje ljude i namješta im poslove, i to baš iz Kalmetina resora. Premda je na čelu Nadzornog odbora HAC-a bio Kalmeti vrlo blizak Livaković, ni jedan ni drugi nisu uočili da novac iz HAC-a naprosto curi, i to u potocima.
Čak ni kada su se sve novine i svi portali u ovoj zemlji raspisali o tome i poobjavljivali faksimile nelegalnih ugovora, resorni ministar i dalje tvrdi kako ništa ne zna. Ministar Kalmeta vjerojatno ni do danas nije shvatio kako to da je brza cesta D502 od Gaženice do čvora Zadar 2 s prvobitno planiranih 150 milijuna kuna skočila na 450 milijuna. Vjerojatno je čuo da ta cesta ima nadimak Kalmetina, ali ne razumije zašto.
No, nisu samo ceste u njegovome resoru, već su tu i nesretne željeznice koje također potresa čitav niz afera. Ali ni o tome ministar Kalmeta u čijemu je to resoru ništa ne zna, niti smatra da treba znati. Kao papagaj ponavlja kako nema zapovjedne odgovornosti, da on mirno spava i nije mu ni na kraj pameti podnositi ostavku.
Ako je normalno da u Hrvatskim željeznicama na koje je utrošeno više od 10 milijardi proračunskih kuna bujaju afere i da nitko ne odgovara, zašto bi onda trebali odgovarati Polančec i Berislav Rončević? Svi su u istoj stranci, u istoj Vladi, i za očekivati bi bilo da imaju istu političku odgovornost.
Na HŽ-u, ako su baš morali maknuti kompromitiranog direktora, obveze navedene u menađerskom ugovoru su mu ispunjavali(otpremnina........) ili još bolje, prebačeni su u neki drugi dio HŽ-Holdinga i eno ih i još danas \"rade\". Sindikat niš koristi (čast iznimkama).