KARLOVAC – Svega dvadeset stručnih suradnika angažirano je u jedanaest
gradskih osnovnih škola. Veliki problem nedostatka potrebnih stručnjaka u odgojnim i obrazovnim ustanovama još je jednom aktualiziran nakon
slučaja nasilnog djeteta u OŠ Dubovac, koji se godinama pokušava
riješiti.
Pola radnog vremena
Tako, primjerice, u toj najvećoj karlovačkoj osnovnoj školi, koju
pohađa 800 učenika, rade pedagog, socijalni radnik, ali samo na pola
radnog vremena, dok defektolog dolazi dva puta tjedno. Većina
karlovačkih osnovnih škola spomenute stručne suradnike ima na pola
radnog vremena. Stalni su jedino pedagozi.
– Za njihovo zapošljavanje isključivo je mjerodavno Ministarstvo
znanosti, obrazovanja i športa. Normalno da bismo željeli da u školama
ima više takvih stručnjaka. I vremena su takva da zahtijevaju njihov
veći broj. Međutim, ono što Grad može je da uvođenjem različitih
programa dodatno educiramo i učitelje i stručne suradnike u školama.
Tako je i Agencija za odgoj i obrazovanje pohvalila naš preventivni
program kao jedan od najboljih – istaknula je pročelnica Upravnog
odjela za prosvjetu i kulturu Hrvojka Božić.
Dodaje da je i produljeni boravak, pokrenut u svim gradskim školama,
puno više od pisanja zadaća i rješavanja školskih obveza. Treba također
spomenuti i rad s darovitima, koji se eksperimentalno počeo provoditi
2006. Organiziran je kroz redovite tribine, različita predavanja i
radionice, kroz stručne edukacije učitelja, rad s roditeljima i djecom.
Unatoč tako kvalitetnim programima i naporima svih mjerodavnih,
činjenica je da školama i te kako nedostaju stručne osobe. To potvrđuju
i brojke, točnije sve više nasilja među djecom i mladima.
Nasilje u porastu
Tako je lani u deset mjeseci u karlovačkim školama zabilježeno devet
slučajeva nasilja, od kojih je čak osam završilo tjelesnim ozljedama. U
porastu je i maloljetničko nasilje. Činjenica je da škole, na kojima je
velika odgovornost, ne mogu riješiti sve probleme. Potrebna je suradnja
roditelja i svih mjerodavnih institucija. No, uz potreban broj
stručnjaka u školama pojedine situacije sigurno bi se riješile puno
prije.
Zaustaviti svaki slučaj nasilja
Uništavanje tuđih stvari, nazivanje nekog pogrdnim i uvredljivim imenima, pričanje i pisanje ružnih i lažnih stvari o nekome, nastojanje da se netko osjeća neugodno, prestrašeno i nesretno, ruganje nečijem izgledu, slanje nedoličnih SMS-ova, što je sve učestalije, samo su neke od situacija kroz koje se manifestira nasilničko ponašanje kod djece. Temelj rada svake škole je da se uvijek dosljedno reagira na nasilje, odnosno zaustavi takvo neprimjereno ponašanje.