Damir Vanđelić, predsjednik uprave CO

Adris kakvog znam neće prodavati Croatia osiguranje

Damir Vanđelić
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
24.12.2016.
u 12:51

Ukinuli smo dio rukovodećih slojeva, ali paralelno i zapošljavamo: informatičke inženjere, stručnjake za rizike, aktuare, psihologe...

Croatia osiguranje nedavno je dobilo novog čelnika – Damira Vanđelića. I premda bi dugogodišnji direktor investicija Adrisa imao štošta zanimljivo reći i kao predsjednik NO-a Ine, prvi je intervju nakon imenovanja odlučio dati s pozicije predsjednika uprave CO-a. Govori o restrukturiranju, otpuštanjima i zapošljavanjima, planovima u regiji nakon “pljuske” slovenskog regulatora, novim proizvodima...

U kojoj je fazi restrukturiranje?

Transformacija je uspješno provedena o čemu svjedoče pozitivni rezultati i vraćena liderska pozicija. Ako se sjetimo da je u kompaniji krajem 2013. u prodaji radilo tek nešto više od 20% zaposlenika, dok ih na polugodištu ove godine radi više od 60%, posve je jasno kakav se obrat dogodio. Provedeno restrukturiranje odnosi se na smanjenje administracije u korist rasta interne prodajne mreže i izmjenu organizacije sukladno suvremenim načelima, sa što manje razina upravljanja i fokusom na klijenta. I dalje se mogu očekivati kontinuirana optimiziranja.

U tijeku su nova otpuštanja?

Cilj nam je postati brža i učinkovitija kompanija zbog čega smo prilagođavali internu strukturu i ukinuli dio rukovodećih slojeva. Pred nama je novo razdoblje rasta i razvoja koje traži specifična i ekspertna znanja, stoga paralelno s restrukturiranjem i zapošljavamo, primjerice, informatičke razvojne inženjere i stručnjake za osiguravateljne rizike, matematičare aktuare, ekonomiste pa čak i psihologe koji imaju vrhunsko znanje u statističkoj obradi podataka.

Jeste li izdvojili nekretninsko poslovanje i kad ćemo imati Marriot na Trgu bana Jelačića?

Nekretnine su prisutne kao objekti za obavljanje djelatnosti i kao nefinancijsko ulaganje. Upravo smo ih izdvojili kao zaseban sektor jer zahtijevaju posebnu pažnju u oba segmenta. Kod nekretnina za poslovne potrebe predviđamo nova ulaganja kako bismo unaprijedili i osnažili identitet CO te osigurali ugodniji i učinkovitiji boravak u prodajnim prostorima. Nekretnine kao kategorija ulaganja, u vremenima kada su kamatne stope sve niže, postaju zanimljivije zbog boljih prinosa. Ovakva ulaganja imaju i dodatan društveni utjecaj kroz investiranje i zapošljavanje, a kod planiranog hotela JW Marriott na Trgu bana J. Jelačića, i poseban doprinos razvoju destinacije. Dokumentacija, konzervatorske podloge, program i arhitektonski natječaj su u pripremi i bit će podloga za konačnu investicijsku odluku NO-a početkom 2017.

Godina nije najbolja za osiguravatelje. No, u prvih 9 mjeseci ipak ste zabilježili rast premije od 1% u CO-u, a 2% u grupi...

Zadovoljni smo rezultatima. Dobri gospodarski trendovi i rast BDP-a daju razloga za optimizam, to bi se trebalo pozitivno odraziti i na sektor osiguranja. No, tržište je još uvijek slabo razvijeno, premije osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj izrazito su niske u usporedbi sa Slovenijom i Austrijom gdje su 3,5, odnosno 6,5 puta veće. Tržište raste manje od 1% jer građani najviše sklapaju osiguranja koja su na temelju zakona obvezna, primjerice od automobilske odgovornosti. No, jačanjem svijesti o prednostima koja im daju dobrovoljna osiguranja rast može biti i veći. Ostaje činjenica da je mali udio poljoprivrednih površina osiguran, da su premije autoodgovornosti izložene liberalizaciji na rubu održivosti, da je malo nekretnina osigurano od požarnih rizika, još manje od potresa, malo se ulaže u životna osiguranja, u zaštitu od cyber rizika... Ukratko, postoji dosta neiskorištenog prostora.

Prinosi na police životnih osiguranja skliznuli su do nule...

Prinos je samo jedna komponenta i životno osiguranje nije samo investicija, ona je za osiguranika naknada za slučaj bolesti, nezgode, smrti... U 2017. planiramo inovativni proizvod koji uz životno sadrži i zdravstveno osiguranje, razvili smo i proizvod s mirovinskim društvom. I unit-linked proizvodi već su neko vrijeme dio naše ponude i u njima smo lideri na tržištu. Tu bih istaknuo da je naša obveza, kojoj pridajemo iznimnu pozornost, edukacija i informiranje osiguranika o svim bitnim elementima proizvoda i rizicima.

Kako im „dočarate“ rizik?

Prodajna mreža profilirana je i visoko educirana. Ugovaratelj prije potpisivanja ponude investicijskog osiguranja života dobije dokument s ključnim podacima koji objašnjava koji su rizici i što može dobiti zauzvrat, kakvi su scenariji uspješnosti, koliko dugo treba imati osiguranje i može li se dobiti naknada iz osiguranja ranije. Dobar dio ovih proizvoda prodaje se putem banaka, što daje dodatnu sigurnost da će informiranje biti temeljito i stručno. I procedure su dobro definirane i usklađene s EU od regulatora koji također provjerava svaki proizvod prije lansiranja na tržište.

Gubite li na starim policama života koje jamče prinose, sada kad su na nuli?

Naša ulagačka strategija zasniva se na dugoročnosti, stoga i garantirani prinosi financijskih sredstava, kupljenih u godinama kada su bili znatno veći, štite naš do sada ugovoreni portfelj.

Odlučili ste CZO stopiti s CO-om. Je li 70 kn za dopunsko zdravstveno osiguranje bilo premalo za opstanak?

Stalna racionalizacija poslovanja nužna je kako bi pozitivne trendove učinili kontinuiranima i održivima. Upravo s tim ciljem nastavljamo procese stvaranja sinergija te provodimo analize mogućnosti daljnjih unapređenja poslovanja unutar Grupe. CO već godinu dana prodaje i police CZO-a, za klijente s policama zdravstvenog osiguranja ništa se ne mijenja.

Kakva je situacija sa Savom Re? Kakvu sliku CO-a u regiji očekujete za 5 ili 10 godina?

Cilj nam je biti vodeće osiguranje u regiji u dugoročnom razdoblju. Slovenski regulator se izjasnio o našem zahtjevu. Kao problematično navodi ulaganje u državne obveznice RH u koje smo do lani bili i zakonski obvezni ulagati te je zbog svega toga i iznenađujuće negiranje reputacije CO-a. I sve unatoč tome što smo dobili dopuštenje do razine 20% udjela i odobrenje za podružnicu u Sloveniji.

Prodaja osiguravateljskog biznisa Adrisu nije opcija?

To je pitanje koje može odgovoriti jedino Adris, vlasnik većinskog paketa dionica. Adris kakvog ja poznajem, radeći u njemu od osnivanja, na koji su zaposlenici i dioničari ponosni, ulaže dugoročno, uporno i uspješno, a špekulativna i brza prodaja nije nikad bio Adrisov način poslovanja. Oni koji dobro razumiju strategije vide pak da su naše aktivnosti u CO-u potpuno drukčije i usmjerene na dugoročne planove. Fokus je postati značajan regionalni lider s više od 6 mlrd. kn premije, a ne prodaja.

>>Računamo na rast osiguranja imovine i skrbi za starije osobe

Komentara 1

NN
narodne_novine
12:57 28.12.2016.

Nema niti jednog komentara... Adris je morao biti vodeca HR tvrtka u cijeloj regiji a danas NIJE. Novaca ima, dovoljno meta po drzavama srednje-istocne Europe postoje, ALI.., Uprava sa AV na celu jednostavno nikada nije imala viziju, znanje niti senzibilitetet za korak prema tome. Za par godina kada AV i njegova Uprava potrosi sve €€€ Adris ce biti kao svaka druga srednje velicine tvrtka u srednjoj-istocnoj Europi. Dakle, prosjecna, ALI morala je biti vise...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije