Najvećih 50 trgovačkih lanaca kojima je primarna djelatnost prodaja prehrambenih proizvoda lano je ostvarilo 33,1 milijardu kuna prihoda, što je u odnosu na godinu prije rast od 1,43 mlrd. kuna ili 4,5%, rezultati su istraživanja tržišta maloprodaje u Hrvatskoj za 2015. koje je napravila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Prvih 10 trgovaca na malo bilježi rast koncentriranosti zbog izlaska pojedinih poduzetnika s tržišta, kao i rasta potrošnje. Konzum, Lidl, Plodine, Kaufland, Tommy, Spar, Billa, Studenac, KTC i NTL, koji čine najvećih 10, zajedno su ostvarili prihod od 27,3 milijarde kuna, što je povećanje od 6,3% u odnosu na 2014.
Zajedno drže već više od 80% tržišta maloprodaje, a prvih pet, na čelu s Konzumom, 65%. No iako i Konzum bilježi rast, u usporedbi s lanjskom godinom značajniji, dvoznamenkasti rast prihoda bilježe Spar, NTL, Plodine, Lidl, Tommy, Studenac...
U grupi 10 najvećih, u odnosu na stanje iz 2014., Spar je najviše rastao, a ulaskom u segment tzv. kvartovskih trgovina, postao je i drugi trgovac po prihodu od maloprodaje u Gradu Zagrebu, pokazuje analiza AZTN-a.
Iako mu je nakon preuzimanja Mercatora-H tržišni udjel s 30-40% pao na 20-30%, Konzum je i dalje najznačajniji trgovac na malo u Hrvatskoj, slijede Lidl i Plodine s 10 do 20%, dok udjel od 5 do 10% ostvaruju Kaufland, Tommy i Spar.
Prvi put je u među 10 najvećih trgovaca na malo ušao NTL s tržišnim udjelom ispod 5%, a osim njega, još su dva poduzetnika napravila pomak u poretku: KTC s 10. na 9. mjesto, a Studenac s 9. na 8. Billa je na 7. mjestu s tržišnim udjelom manjim od 5%, kao i NTL, KTC i Studenac.
Struktura ukupnog tržišta maloprodaje u 2015. pokazuje dalje smanjenje razlike između prvog (Konzum) i drugog trgovca na malo (Lidl) na tržištu. I Lidl i Kaufland povećali su lani tržišni udjel, a kako su oba u portfelju Schwarz grupe, zajedno već imaju udjel veći od 20% i najznačajniji su konkurent Konzumu. Analiza AZTN-a pokazala je i kako se 70% prihoda trgovaca ostvaruje u velikim formatima, od čega 45% u supermarketima.
Pozitivna značajka na tržištu maloprodaje su regionalni i lokalni trgovci koji i u 2015. bilježe rast prihoda i tržišnih udjela. Na lokalnoj odnosno regionalnoj razini ističu se Studenac, Mlin i pekare, Lonia, KTC, Djelo, Metss, Pemo, Ribola i Boso.
>> AZTN: Konzum i u 2015. najznačajniji trgovac na malo, no s nižim tržišnim udjelom
zasto brišete komentare kad napisem da necu kupovat i u konzumu jer imaju na moru 30%vise cijene . Pa smisao komentara je izrazavanje misljenja. Ako ne zelite ugasite komentiranje