Tvrtka Müller preuzima trgovačko poslovanje drogerijskom robom Kozma, koji je djelovao unutar tvrtke Konzum. Nakon što je potpisan ugovor, iz dviju su tvrtki priopćili da će to omogućiti Mülleru jačanje pozicije na hrvatskom tržištu, dok će Konzumu osigurati fokusiranje na core business.
Logičan potez
– U skladu s najavljenom poslovnom strategijom snažnog fokusa na osnovnu djelatnost donesena je odluka o izlasku Konzuma iz segmenta drogerija. Vjerujem da smo u drogerijskom lancu Müller pronašli pouzdanog partnera koji će na zadovoljstvo naših potrošača ubuduće dodatno razvijati drogerije i njihovo poslovanje. Konzum će kao tržišni lider u 2017. godini, koja je ujedno i godina obilježavanja Konzumova 60. rođendana, i dalje raditi na ukupnom unapređenju svog poslovanja – izjavio je Slavko Ledić, predsjednik uprave Konzuma.
I mnogi su stručnjaci s područja trgovine već pri samoj najavi ove akvizicije rekli da je to logičan potez. Jer Kozmo nema tako jak položaj kao što ga imaju DM ili Müller. Pitaju se i zašto to nije prije učinjeno s obzirom na minus koji je Kozmo imao pa zbog toga i smanjivao broj radnika i lokacija. I zato što, kao što i sami sada kažu, čelniku Agrokora Ivici Todoriću to nije core business.
– Agrokor je i prije trebao izaći iz tog biznisa jer su ušli u njega kada su već drugi igrači zauzeli pozicije. Kod nas je to prije svega DM s najvećim brojem trgovina. U Srbiji je, primjerice, situacija drugačija jer se njihov lanac drogerija prvi dobro pozicionirao tako da oni strani, koji su došli kasnije, nemaju takav utjecaj kao što je to slučaj kod nas. Osim toga, strane drogerije, pa tako i Müller, imaju bolji izvor financiranja – kaže konzultant Dragan Munjiza.
Može se pretpostaviti da će Müller sada krenuti i u reorganizaciju svoga poslovanja, odnosno da neće zadržati sve trgovine i da će se fokusirati na samo isplativije lokacije. Uz spomenute tri drogerije, tj. sada dvije nakon preuzimanja Kozma, značajniji udjel na tržištu ima i Billina Bipa, no ona, kao i Kozmo, zasad nije profitabilna.
Müller jača prihode i dobit
Kozmo je Agrokor osnovao 2005. godine, kada se i najjače razvijalo drogerijsko tržište. Lanac drogerija 2009. godine prodan je Fondu za gospodarsku suradnju Nexus, a nakon pet godina vraćen je Agrokoru. Iako se tada željelo ići u smjeru jačanja, gubici su iz godine u godinu bili veći.
Kozmo ima 70 prodajnih mjesta i više od 400 zaposlenih. Nakon financijski najjačeg DM-a, slijedi Müller koji jača prihode i dobit, a prepoznatljiv je po asortimanu proizvoda namijenjenih razvijenom europskom
Ako ce Mueller imati istu robu kao kod sebe u HR premija, jer imaju robu za zapadno trziste, dok svi ostali kod nas dilaju robu za istocno trziste.