HŽ Infrastruktura nije dobila nijednu valjanu obvezujuću ponudu za kupnju svoje tvrtke-kćeri Pružne građevine pa je tako, nakon HŽ Carga, propao još jedan pokušaj privatizacije u hrvatskom željezničkom sustavu. Pružne građevine lani su završile s dobiti od gotovo 130 milijuna kuna, a sa svojom maticom HŽ Infrastrukturom imaju ugovor vrijedan 1,1 milijardu kuna. No, to sve nije bilo dovoljno da privuče ozbiljne kupce. Od dobro upućenih izvora doznajemo da je do roka za podnošenje obvezujućih ponuda stiglo samo pismo slovačke tvrtke TSS Grade, u kojem zapravo prodavatelja obavještava kako odustaje od kupnje.
Slovaci jedini
Slovaci su, naime, jedini pokazali kakav-takav interes za Pružne građevine pa su tražili i dodatni rok za davanje obvezujuće ponude, no i kad je taj rok istekao, 16. lipnja, ponudu nisu ipak predali. U HŽ Infrastrukturi pak ne žele ništa reći o propaloj prodaji svoje tvrtke.
– Sukladno odredbama Pravila javnog natječaja za prodaju jedinog poslovnog udjela u društvu Pružne građevine d.o.o. nije dopušteno davati informacije o zaprimljenim ponudama, dakle ni o broju ni o nazivima tvrtki koje su pozvane da podnesu obvezujuće ponude – navode u HŽ Infrastrukturi.
Prema nekim procjenama, u HŽ Infrastrukturi očekivali su najmanje 250 milijuna kuna od potencijalnog kupca Pružnih građevina. Uz TSS Grade kao interesenti spominjali su se i austrijska građevinska tvrtka Swietelsky te neki fondovi.
U HŽ Infrastrukturi ipak su nam rekli da će, kakav god bio ishod procesa privatizacije Pružnih građevina, ta tvrtka nastaviti svoje poslovanje u skladu s registriranom djelatnošću.
Pripajanje tvrtki
Od dobro upućenih pak doznajemo da će Pružne građevine u novi pokušaj privatizacije, ali ovaj put tu prodaju neće voditi HŽ Infrastruktura, nego Centar za restrukturiranje i prodaju. No, tu se pak javlja problem u čiji će proračun novac od moguće prodaje Pružnih, u državni ili HŽ Infrastrukture. Pružne građevine lani su imale prihode od 627 milijuna kuna, dok su godinu prije prihodi iznosili 60 milijuna kuna. Do tako velikog skoka u prihodima došlo je zbog pripajanja tvrtki Posit i Remont te održavanje pruga i Poslovnog centra održavanja pruga i mehanizacije Pružnim građevinama te zbog unosnog ugovora s HŽ Infrastrukturom. Pružne građevine inače čak 94 posto svojih prihoda ostvaruju u poslovanju s HŽ Infrastrukturom.
>> U HŽ Cargu napumpali 4,2 milijuna kuna prekovremenih sati
Ja bih kupio - ako je za 1 kunu bez obaveza prema dugovima. . . . . . . . . . Tak' se to nekad radilo, zar ne?!