Nagađanja kako Kofola već dulje vrijeme baca oko na lipički Studenac, danas su konačno i potvrđena. Češko-slovačka grupacija, koja je u posljednjih godinu i pol u svoj portfelj “spremila” slovensku Radensku za 53 milijuna eura, potom i popularne Badelove brendove Voćko, Inku i Naru, od danas je vlasnik Podravkine tvrtke za proizvodnju mineralnih i izvorskih voda Studenca i Studene, ledenih čajeva te voćnih sirupa Lero. Neslužbeno doznajemo kako je transakcija vrijedna oko 9 milijuna eura.
Nije tajna da se Podravka posljednjih godina htjela riješiti svih neprofitabilnih “non core” brendova iz svog portfelja. Iz koprivničke kompanije još prije dvije godine poručili su kako Podravka više nije u mogućnosti financirati razvoj i poslovanje programa Pića na teret Vegete ili nekih drugih profitabilnih kategorija. Shodno tome, Pića su izdvojena iz sustava Podravke sa željom da se nađe investitor koji će biti u mogućnosti ulagati u njihov daljnji razvoj i tržišno pozicioniranje. A iako su se kao mogući kupci Studenca spominjali i Atlantic i Agrokor, Studenac je očito bio najprimamljiviji Kofoli koja, kao jedan od vodećih proizvođača bezalkoholnih pića na češkom i slovačkom tržištu, sve više juriša na jadransku regiju.
Zvonimir Mršić, predsjednik uprave Podravke, kazao je kako je prodaja udjela u Studencu dalji korak u internacionalizaciji poslovanja Podravke, da se fokusiraju na “core” brendove i dezinvestiraju biznis s pićima.
– Pregovarali smo dugo i drago mi je da smo potpisali ugovor s Kofolom. Vjerujemo da sa snagom koju ima Kofola, Studenac i Studena budu jači vani i u Hrvatskoj – rekao je Mršić, ističući kako je s prodajom Studenca završen jedan ciklus restrukturiranja Podravke, koja će sada investirati u brendove, tržišta i anorganski rast.
Iako o vrijednosti transakcije još ne želi govoriti, uvjeren je da je cijena koju je Podravka postigla u interesu kompanije, radnika i dala jednu novu perspektivu lokalnoj zajednici.
– Na rok od 18 mjeseci Kofola će garantirati sva prava radnika u Studencu. Svi radnici će biti zbrinuti. Sjedište kompanije će biti u Lipiku, osim proizvodnog pogona, Lipik će imati i upravu – rekao je Mršić.
Vlasnik Kofole Jannis Samaras rekao je kako je kupnja Studenca za njega dodatan razlog da češće dolazi u Hrvatsku. To će mu sada, kaže, biti i osobna i poslovna motivacija.
– Mi smo vrlo dobri u razvijanju lokalnih brendova koje jako volimo. Pokušavamo pronaći najbolje lokalne brendove koje bismo mogli razvijati. Nadam se da brend ima jak potencijal da postane jak igrač na tržištu mineralnih voda. Strategija nam je jadranska regija koja je počela s Radenskom, potom s Badelovim brendovima Narom, Voćkom i Inkom. Želimo da i oni budu jaki. To je naš posao - rekao je, najavljujući kako će se nka, Voćko i Nara uskoro ponovno puniti u Hrvatskoj, a ne u Sloveniji. U Lipiku planiraju ulagati u proizvodne kapacitete, možda i prebaciti proizvodnju iz nekih drugih zemalja gdje su tvornice podkapacitirane. Svi radnici će ostati, planiraju zaposliti i 30 do 40 komercijalista, a kako se proizvodnja bude razvijala i dodatne radnike u tvornici.
Prema nedavno iskazanim polugodišnjim rezultatima Kofola grupe, brendovi Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, Semtex, Vinea i UGO u proteklom su razdoblju bili dobro prihvaćeni kod kupaca, stoga je grupacija Kofola u prvoj polovici ove godine zabilježila 3,3% rasta prihoda od prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Oni su iznosili 129 milijuna eura, a grupa je tradicionalno bila uspješna u češko-slovačkoj regiji, kao i u Sloveniji. Ukupni rast prihoda od prodaje za proteklo polugodište u tim zemljama iznosio je 16,6%. Na tržištu Češke Republike Kofola je ostvarila rast prihoda u HoReCa sektoru od 15%, dok je ukupno tržište raslo 3,6%. Broj jedan u prodaji na češkom tržištu i dalje su brend Kofola te pića iz Rauch portfelja. Vezano uz regiju Adriatic, konkretno Sloveniju i Hrvatsku, tvrtka je i dalje usredotočena na razvoj infrastrukture i ulaganje u marketing. Ono što Upravu grupacije Kofola brine jest izrazito složeno poljsko tržište na koje Kofola odgovara donošenjem mjera koje će osigurati stabilan rast u budućnosti.
Zanimljivo je da je Kofola u komunizmu nastala kao odgovor na Coca-Colu, a potom je “recept” kupila grčka obitelj Samaras. Ima sedam proizvodnih pogona na četiri tržišta te zapošljava 2000 radnika (ne računajući ruski proizvodni pogon).
>> Studenac na prodaju da se spasi Vegetu i juhe
>> Podravka nakon 10 godina isplaćuje gotovo 50 milijuna dividendi
Dok posao s vodom cvijeta pametnjakovići u vodstvu Podravke ga prodaju. Podravka više nije ni sjena onoga što je nekada bila. Broj zaposlenih se sveo na trećinu a uprava redovito sebi isplaćuje bonuse.