Punim smo srcem krenuli u to. Hoćemo biti prvi i hoćemo biti najbolji – kazao je čelnik Konzuma Darko Knez na jučerašnjem predstavljanju novoga koncepta online trgovine Konzum klik. Investicija u novi koncept internetskog naručivanja "špeceraja", koja uključuje gradnju i opremanje novog logističkog centra na više od 5000 četvornih metara u Vrbanima (bivši Getro) te kompletan redizajn web stranica, Agrokor koncern stajala je 30 milijuna kuna.
Još nema A007
No iako to još nije najavljivani hrvatski Alibaba Ivice Todorića, tzv. A007, Konzum klik početak je nove ere u online prodaji hrane i pića u Hrvatskoj, uvjeren je Knez. Dosadašnji model online kupovanja u Konzumu pokazao je, naime, niz nedostataka, s obzirom na to da se roba pakirala u nekoliko dućana, nije bilo svih artikala na lageru, teško je bilo kontrolirati rokove i svježinu, a i kasnilo se po isporuci.
Sada se pak, hvale se u Konzumu, sve pakira na jednom mjestu uz pomoć "finger scana" ili gladijatora koji zaposleniku ostavlja obje slobodne ruke za odabir artikala. Svi potom završavaju u kutijama u koje stane i voluminozna roba i prilagođena je za sve temperaturne režime, od sobne temperature pa do minus 28 Celzijevih stupnjeva za smrznuti asortiman.
Knez kaže da će biti prvi u svijetu kod kojih će kupac klikom online dobiti i e-mail s imenom i slikom dostavljača te registracijom dostavnog vozila, a od idućeg mjeseca otvaraju i "drive in", što znači da će kupci po robu koju naruče online moći doći i osobno na Vrbane – u roku od samo dva sata od narudžbe, po uzoru na švicarsku Le shop, utovarit će im je u prtljažnik – a u budućnosti i na benzinske crpke i slično. Knez objašnjava kako će se ovisno o interesu Konzum klik brzo proširiti i na druge veće gradove u Hrvatskoj, Rijeku, Osijek i Split. Dosad je, naime, čak 80% Konzumove online prodaje činio Zagreb, a plan je i širenje na regiju.
Prilika za veliki rast
– Iako je Konzum u tom segmentu prvi i jedini trgovac, i dalje će nastaviti s ulaganjima i unapređenjima te usluge jer vjerujemo da je to budućnost trgovine – rekao je Knez, koji iduće godine očekuje rast online prodaje i do tri puta. Na to upućuje i činjenica da to tržište u nas godišnje raste po stopi od 14% i čini 4% u ukupnoj maloprodaji, dok je vrijednost takve prodaje u RH u ovome trenutku procijenjena na 280 mil, eura.
Udio hrane i pića u onlineu je sada zanemariv, najveći je u Velikoj Britaniji s 4,4%. No istraživanja pokazuju kako je već 74% internetskih korisnika u Hrvatskoj, od kojih je 28% online kupovalo barem jedan put, a njih 3% kupuje nekoliko puta mjesečno. Prosječna Konzumova online košarica trenutačno iznosi oko 630 kuna, u njoj su u prosjeku 52 artikla (u dućanu 6), a 41% takvih kupaca Konzuma, od kojih najviše kupuje preko računala, ima između 30 i 39 godina.
Njih 68% robu kupi unutar jednog dana, a više od 30% "šopingira" i nekoliko dana, neki i dva tjedna, kazao je Knez, ističući kako sadašnjih 8000 artikala, ovisno o željama kupaca, mogu povećati i na 15.000. U mogućnosti su riješiti čak 3 do 5 tisuća narudžbi dnevno, s time da je za svaku iznad 500 kuna dostava besplatna.
Prvi su u svijetu kod kojih tražilica, osim hrvatski, govori i svim mogućim dijalektima koji olakšavaju traženje, šali se Knez, koji je jučer najavio i otvorenje preuređenog Konzuma u Vukovarskoj.
>> Konzum klik - Konzumova investicija vrijedna 30 milijuna kuna