na prekretnici

Studenac na prodaju da se spasi Vegetu i juhe

Podravka
Marijan Sušenj/PIXSELL
28.06.2013.
u 10:17

Odluke uprave dočekane su na nož u Koprivnici i u Lipiku, gdje je punionica vode

– Kad netko pita što ćemo s vodom i Studencem, onda bi se trebao pitati što ćemo s Vegetom. Ako nađemo partnera koji će preuzeti pića, mi ćemo taj novac moći usmjeriti na programe koji nam donose novac, moći ćemo ih više promovirati, proizvoditi, moći ćemo otvoriti nova radna mjesta ili sačuvati ova koja imamo – rekao je šef Podravkine uprave Zvonimir Mršić.

Propada godinama

Tako je ovih dana obrazlagao odluku, donesenu nedavno, o izlasku koprivničke prehrambene kompanije iz gubitaških biznisa.

Podravka je, drugim riječima, prisiljena prodati Studenac, Studenu, Lero, pekaru i sladoledaru kako bi osnažila ili čak spasila svoje ključne brendove. Koprivnička kompanija to čini u skladu s poslovnom strategijom u kojoj je zacrtano da ukupni godišnji prihodi sa sadašnjih oko 3,6 milijarda kuna u 2017. godini trebaju narasti na pet milijarda kuna. Umjesto poslovnog minusa (gubitak grupe Podravka lani je iznosio 14 milijuna kuna, a u prvom tromjesečju ove godine 17,5 milijuna kuna) zacrtan je profit od nekoliko stotina milijuna kuna. Ta strategija predviđa s jedne strane dokapitalizaciju i zasad još nedefiniranu veliku akviziciju, a s druge strane otpuštanja i izlazak iz gubitaških biznisa.

Otpori su u lokalnoj sredini veliki. Koprivnička javnost na nož je dočekala odluku o prodaji Studenca, jednoga od simbola kompanije, a atmosferu u Lipiku, gdje su izvori vode i gdje u punionici radi stotinjak ljudi, lokalni izvjestitelji opisuju riječima “nevjerica i šok”.

– Podravkin biznis pića propada već deset godina. Očito su razmjeri gubitaka takvi da sadašnja uprava i nije mogla donijeti drugačiju odluku. Pitanje je samo je li Podravka taj program ruinirala iz neznanja ili iz nekog drugog razloga – kaže dobar poznavatelj hrvatskoga tržišta pića.

Loš tajming

Za njega je sporno jedino vrijeme donošenja odluke.

– Prodaja programa pića i sladoleda ne objavljuje se na početku sezone. Destabilizira se kupce, potrošače, radnike... – ustvrdio je on. Taj analitičar drži da je ključan problem nastao kad je Podravka akvirirala Lero.

– Povećali su promet, ali su poremetili asortiman i stvorili kaos na prodajnom mjestu. Sama voda nikad neće imati lošu bruto maržu, no pitanje je kakav je rezultat cijelog asortimana – kaže naš sugovornik.

A taj je rezultat – prema podacima koje je prezentirao Mršić – katastrofalan. Program pića lani je generirao 35 milijuna kuna neto gubitka, pekara 2,5 milijuna, sladoled milijun... Ipak, u Koprivnici ne vjeruju da je drastičan potez bio neophodan, negativne su reakcije unisone.

– Razgovarat ćemo za godinu dana – poručuje Mršić kritičarima.

>> Jadranka Ivanković u srpnju 2012: \'Podravka je budućnost Studenca\'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije