Tko za koncesiju na više od tisuću kilometara hrvatskih autocesta nema ili nije spreman platiti najmanje 2,5 milijarde eura, ispada iz utrke. Spomenuti je minimalni iznos polazna točka za sljedeću fazu Vladina megaprojekta, a to je davanje neobvezujućih ponuda.
Kako doznajmo od dobro upućenih, zainteresiranim je investitorima za to dan rok do 7. studenog. Pet igrača koji su trenutačno u igri za koncesiju autocesta te su naputke dobili ove srijede od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture zajedno s nacrtom koncesijskog ugovora. Treba, međutim, naglasiti da donji cjenovni prag još uvijek nije vezan uz fiksni rok koncesije.
Vlada je konzorcijima i samostalnim ponuditeljima koji su se kandidirali za taj projekt zasad zadala samo raspon trajanja koncesije, i to između 30 i 40 godina, prepuštajući im da unutar njega istaknu svoje neobvezujuće ponude. Prema saznanjima Poslovnog dnevnika, u prijedlogu koncesijskog ugovora definirani su mehanizmi rješavanja ključnih elemenata budućeg ugovora, no samo je dio ključnih parametara čvrsto fiksiran. Kod nekih i te kako bitnih za veličinu transakcije postavljena je osnovna konstrukcija, ali je u pogledu omjera (vezanih uz npr. rizike i jamstva) ostavljen prostor za pregovaranje.
>> Nacija i dalje o poslu stoljeća ne zna ništa
Nadam se da će onaj tko potpiše taj ugovor robijati dugi niz godina praveći društvo doktoru Ivi.