Baš bilo čiji dobar imidž u Hrvatskoj je uvijek meta propitkivanja. Ni onaj izrazito pozitivan i uglancan, Ikein, nije prošao bez malo skepse. Radi se, naravno, o cijenama proizvoda za naše tržište koje su, ističu u švedskoj tvrtki, za 7000 od 9500 tisuća artikala potpuno iste ili čak niže nego i u Austriji, našoj dosad omiljenoj Ikei. Osjetljivi na svaku kunu, kakvi jesmo, tu smo tvrdnju odmah počeli preispitivati.
S obzirom na to da smo već dva dana u posjedu Ikeina kataloga koji u javnu distribuciju ide u petak, odlučili smo provjeriti omjere naših i austrijskih cijena. Istina, među 2000 proizvoda, koliko ih je otprilike u katalogu, nasumičnim češljanjem našli smo i nekoliko kod nas osjetno skupljih, od 50-ak pa i do ogromnih 500-tinjak kuna, ali u omjeru s onima jeftinijima (od 20 pa do 400-tinjak kuna) na oko 300 artikala koje smo proučili, skupljih je bila jedna petina. No kako se uopće određuje koja će država imati kakve cijene?
Kupovna moć
– Naša je početna pozicija za određivanje cijena kupovna moć i kako ljudi žive kod kuće, potom gledamo i stanje na tržištu i kako stoji konkurencija, a tek onda gledamo stanje cijena u okruženju – objašnjava Igor Štefanac, regionalni menadžer Ikee.
Kad bi određeni željeni proizvod bio znatno jeftiniji u Grazu nego u Zagrebu, male su šanse da bi se vrijeme i novac (otprilike 580 kuna za oba smjera) uloženi u put isplatili više nego da se ovdje kupi malo skuplji proizvod. U put treba ukalkulirati i obrok, ali i neplanirane troškove. Uostalom, otkako smo u EU, na graničnim prijelazima više se ne odobrava povrat poreza.
U Ikei još napominju da se kod njih ne može dogoditi povećanje cijena na neke artikle, kao što to rade u brojni strani (i slavni) trgovci kod nas pa potom, u sezoni popusta, “snižavaju” cijene. Usto Ikeini artikli imaju impresivne garancije, madraci, primjerice, i do 25 godina. Dodajmo još da je hrvatska Ikea dobila uporabnu dozvolu.
>>Najveći dio asortimana u Ikeu stiže iz Poljske
>>Prva Ikea u Hrvatskoj otvara se 21. kolovoza u 10 sati
...mozda se sad probude neki HR proizvodaci, uspavane ljepotice iz 100 godisnjeg mamurluka, da organiziraju proizvodnju onako da mogu po konkurentnim uvjetima proizvoditi za Ikeu. Dosta spavanja i jamranja.