ANALIZIRAMO Koji su automobili najprivlačniji “dugoprstićima”, odnosno što se najviše krade

Kradu se automobili bez zaštite

24.02.2009.
u 11:55

Nedavno su novinske stupce crne kronike punile vijesti o mladom kradljivcu koji je “posuđivao” Fiatove modele Uno. Najprije ga se teretilo za krađu 14 automobila, da bi na kraju sam dvadesetogodišnjak priznao čak 30 krađa, odnosno “posudbi” ovog modela vozila.

Mladić je odabirao baš “uniće” zbog vrlo jednostavnog ulaska u vozilo, a vozio bi ih dok u njima ne bi nestalo goriva. No, osim ovih - pomalo i smiješnih situacija - tijekom godine dana dogodi se velik broj otuđenja motornih vozila.

Ono što je svakako za pohvalu, jest da iz godine u godinu opada broj krađa. Tijekom 2008. prijavljena je krađa 1756 motornih vozila, dok je njih 976 naknadno i pronađeno. Tako je ukupan broj krađa prema godini dana ranije, kada je bilo 1846 otuđenja, pao za 90 vozila, odnosno 4,87 posto.

Porasla učinkovitost
Istodobno, možemo reći da je porasla učinkovitost policije, jer je lani pronađeno 55,58% otuđenih vozila, dok je godinu dana ranije taj rezultat bio 52,71%. Tijekom prvog mjeseca ove godine dogodila se 101 krađa, 10 manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok ih je pronađeno 67, a lani ih je razriješeno 12 krađa manje.


Foto: Arhiva VL

Budući da se najveći broj krađa događa na zagrebačkom području, mnogi bi pomislili kako je tu i najnesigurnije posjedovati metalnog ljubimca.

Najviše krađa u Zagrebu
No, treba imati na umu da je na tom području i najveća koncentracija prijevoznih sredstava, a i najveća je naseljenost.

Istodobno ispada da je najsigurnije imati motorno vozilo na području požeško-slavonske policijske uprave, gdje su lani prijavljene samo tri krađe, od kojih su čak dvije uspješno riješene. Nadalje, tu je i ličko-senjska PU sa 13 ukradenih vozila, od kojih je devet naknadno pronađeno.

Opće je poznata stvar da se najviše kradu automobili njemačkog Volkswagena. To je situacija koja je godinama nepromijenjena, a - kako neslužbeno doznajemo - većinom se kradu auti starijih godišta.


Na VW otpada trećina krađa

Od ukupno evidentiranih 930 kaznenih djela u vezi s krađom putničkog ili terenskog vozila tijekom 2008., vidljivo je da su i dalje najtraženiji primjerci iz Volkswagenova proizvodnog programa. Tako je lani ukradeno čak 302 VW-a, što je 32,47 posto svih krađa putničkog ili terenskog programa. Statistički podaci nisu sustavno najbolje obrađeni i pripremljeni, pa su tako na drugoj poziciji sa 128 vozila, odnosno s udjelom 13,76 posto, modeli talijanskih proizvodača. 
Slijedi 91 primjerak Opela, a sedam primjeraka manje bilježe francuski proizvodači. Lani su otuđena 43 Audija, 45 vozila marke Zastava, Lada i dr., 42 Forda, 33 BMW-a, 31 Mercedes, 5 Porschea,... Nadalje, statistika bilježi i 14 ukradenih terenskih vozila raznih marki i tipova te 112 ostalih vozila.


Sve više razriješenih krađa

Prema statističkim podacima o krađama i pronalascima motornih vozila, vidljivo je da se od devedesetih godina gotovo stalno smanjuje broj krađa motornih vozila. Tako je tijekom 2000. bilo 2529 prijavljenih krađa, dok lanjskih 1756 predstavlja pad veći od 30 posto. Iznimka je 2004., kada je nastao porast u odnosu prema godini ranije, a slična je situacija bila i tijekom 2007.. Prošlogodišnji postotak od 55,58 pronađenih automobila najbolji je u posljednjih devet godina, a najgora je bila 2002., kada je od 2151 otuđenog vozila pronađeno njih 993, odnosno 46,17%.

Želite prijaviti greške?