– Unatoč težnji da Europska filmska nagrada postane europskim Oscarom,
čini mi se da se to nije dogodilo – kaže Zrinko Ogresta, jedini domaći
redatelj, uz Arsena A. Ostojića, koji je filmom “Krhotine” imao
određeno iskustvo s ulaksom u uži krug nominacija (mladi film). –
Kriterij za ulazak čak i na širu Akademijinu listu filmova koji
kandidiraju za nagradu vrlo često su nefilmski.
Poznavanje čelnih ljudi Akademije te lobiranje tu je nerijetko ispred
same kakvoće filmova. Kada sam nagrađen srebrom u Karlovym Varyma za
film “Tu” i nakon toga pozvan da budem članom Europske filmske
akademije, pretpostavljao sam da će se moj film naći makar na toj
Akademijinoj široj listi filmova. To se nije dogodilo, a istovremeno su
na listi bili danski i njemački filmovi koji su zajedno s mojim bili u
istoj konkurenciji na festivalima u Karlovym Varyma, Milanu i Denveru.
Ostojić razmišlja vrlo slično:
– Iskreno mislim da ćemo morati jos neko vrijeme sačekati dok hrvatski
film ne bude nominiran u nekoj od glavnih kategorija, ne zato što to
hrvatski film svojom kvalitetom to ne bi zaslužio, nego i zbog samog
načela glasovanja, gdje prednost ipak imaju filmovi velikih zemalja, s
više glasača u članstvu Akademije. Ako govorimo o mom slučaju,
nominacija za nagradu Discovery Europske filmske akademije bila je
značajno priznanje filmu “Ta divna splitska noć”, pa i čitavoj
hrvatskoj kinematografiji, no sama ta nominacija kao i spominjanje
naslova filma i mog imena na ceremoniji dodjele nagrada za sada nisu
urodili nekakvim konkretnim rezultatima, bar što se tiče mogućih
europskih koprodukcija. (ao)
ZRINKO OGRESTA I ARSEN ANTON OSTOJIĆ