Max Emanuel Cenčić

Bivši 'bečki dječak' i 40 godina poslije je u top formi

Mara Bratoš
15.03.2023.
u 13:43

Nastupom u rodnom gradu, uz Hrvatski barokni ansambl, kojim je dirigirala Maryna Pastuszka, proslavio je jubilej

Iako je rođen prije tek četrdeset i šest godina, kontratenor Max Emanuel Cenčić u zagrebačkom je HNK proslavio četiri desetljeća umjetničkog rada. Ništa čudno ako se zna da je pjevačku karijeru počeo kao dječak i to na pozornici zagrebačkog teatra. Prije pet godina u HNK je obilježio 35. godišnjicu umjetničkog rada nastupom u Gluckovoj operi "Orfej i Euridika" pod ravnanjem Nikše Bareze, potom je režirao i pjevao ulogu Malcolma, napisanu za mezzosopran, u Rossinijevoj operi "Žena s jezera", a sad je u Zagrebu proslavio i novi jubilej. I to pred oduševljenom publikom i uz Hrvatski barokni ansambl kojim je dirigirala poljska umjetnica i violinistica Maryna Pastuszka.

Cenčić je izveo program s djelima Georga Friedrica Händela, izvodeći arije iz njegovih opera "Julije Cezar", "Radamisto", "Poro", "Richard Prvi, kralj Engleske", "Orlando", "Ptolemej, kralj Egipta", "Admet, kralj Tesalije" i "Rodelinda, kraljica Longobarda". Publika je mogla čuti i tri operne uvertire koje je izveo Hrvatski barokni orkestar predvođen žustrom dirigenticom i violinisticom iz Poljske, koja svoj autoritet ipak nije uspjela nametnuti svim glazbenicima u orkestru.

Cenčić je već godinama jedan od najangažiranijih kontratenora, koji u svijetu operne umjetnosti, ali i na diskografskom polju budi interes za barokne opere, od kojih su neke potpuno zaboravljene, baš kao i njihovi autori. Popis kazališta u kojima Cenčić nastupa doista je impresivan. Dovoljno je reći da će u svibnju izvesti operu "Odisej", koju je skladao Nicola Antonio Porpora, i to u opernoj kući Theater an der Wien.

Riječ je o koncertnoj izvedbi kojom će dirigirati George Petrou, a u kojoj nastupaju i Franco Fagiol, Sreten Manojlović, Julia Lezhneva, Rinnat Moriah i Sonja Runje. Istu će operu tijekom svibnja izvesti i u Amsterdamu, u Concertqebouwu, te u Hesenskom državnom kazalištu u Wiesbadenu. A u lipnju eto našega Cenčića i u milanskoj Scali, gdje će pjevati Lotara u koncertnoj izvedbi opere "Karlo Ćelavi" koju je skladao Nicolo Porpora.

Zagrebačka publika snažnim je pljeskom pozdravila Cenčićeve vokalne bravure, kako one koloraturne tako i one emotivno proživljenije, u kojima do izražaja dolazi i njegovo bogato scensko i izvođačko iskustvo. Jer, opstati pod svjetlima pozornice puna četiri desetljeća, kao što je to uspjelo i negdašnjem članu Bečkih dječaka, doista je velik uspjeh za umjetnika koji je cijelu svoju karijeru ostvario u inozemstvu i to vlastitim snagama. Danas je Cenčić ne samo respektabilan vokalni umjetnik nego i zapažen redatelj te umjetnički voditelj specijaliziranih opernih festivala u Njemačkoj. Negdašnji dječak očito je postao muškarac u punoj snazi. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije