Potpuni vodič 'OpenAir' koncerte ovoga ljeta u regiji i šire

Bum grupnjaka na otvorenom

sex.jpg
Foto: Željko HLADIKA
03.05.2008.
u 12:00

U vrijeme velike glazbene tranzicije i najava promjena u pristupu izdavaštvu, promociji, te distribuciji glazbe malo je sigurne faktografije. Uz kolebanja i propitivanja diskografskog svijeta o postojanju i ulozi institucije albuma zbog pojave interneta, forsiranja singla kao ponovno dominantnog formata čija priroda više odgovara brzopotrošnom vremenu, te manjku koncentracije pažnje prosječnog slušatelja - jedan od najsigurnijih prihoda i ekonomski opravdanih konstanti u glazbenom svijetu su svirke uživo. I to ne samostalne što ovise o atraktivnosti izvođača, aktualnosti njegova recentnog rada i napose marketinškog rada, medijskim odjecima na njegovu pojavu, te kvalitetnom radu booking agencija koje će osluškivati interes tržišta. Stvar je u grupnjacima, masovnjacima, “openairnjacima”.

“Open air” koncerti jedan su od najsigurnijih izvora prihoda organizatorima i headlinerima, te marketinških mamaca za velike oglašivače koji ciljaju na urbanu, mladu, modernu i glazbeno osviještenu publiku i potrošače. Privlačnost koncepta “puno glazbenih imena na jednom mjestu u tri-četiri dana redaljke” stoji od vremena ranih šezdesetosmaških masovki, Woodstocka, Altamonta, Isle Of Wight, Montereya, raznih ružičastih varijanti blatnih, opijatskih i cvjetnih utopija kada su Grateful Dead, Janis Joplin, Hendrix i ostala bratija zidala imena na pionirskim masovnim okupljanjima u slavu “miru, bratstvu i jedinstvu, cvijeću, slobodnoj ljubavi i travnatim izmaglicama”. Od tadašnjih nevino naivnih vremena do inauguracije u kapitalistički način razmišljanja i ekonomski način funkcioniranja principa zadovoljavanja ponude i potražnje na način da tri bitna elementa lanca zarade, a četvrti bude zadovoljan, trebalo je tek nekoliko desetljeća.

Stvar je vrlo jednostavna po matematičkim principima i logičkim uzusima poslovanja. Organizatori festivala trebaju dobiti sponzorsku lovu da bi odradili bookiranje atraktivnih inozemnih imena kao nositelja festivala i popunili satnicu mnoštvom onih koji kvalitetom zaslužuju i jednog bi dana mogli biti veliki poput trenutnih nositelja čija se imena na plakatima pišu najupečatljivijim fontovima. Sponzori trebaju dati lovu za koju će organizatori dovesti atraktivna imena, a paralelno će se sponzori moći na elegantan način servirati publici festivala i svojim potrošačima. Dodvoravanje na finjaka. Headlineri i najjača festivalska imena imaju tržišnu cijenu koju valja podmiriti.

Također imaju teritorijalne i interesne pretenzije prema područjima na kojima se festival organizira jer - običavaju biti puni dobre volje u platežno jačim prostorima gdje je i kupovina njihove glazbe daleko brojnija nego u nekim egzotičnijim prostorima. I na kraju lanca su potrošači i publika čija masovnost, na kraju krajeva, treba isplatiti dio troškova festivala i donijeti zaradu organizatorima, a osmijeh na lica sponzorima. Ponapijat će se tih dana kampiranja, odgledati nastupe svojih koncertnih heroja, mrgudati nakon nastupa onih koji im ne opravdaju očekivanja, žalit će se na sanitarne čvorove i redove čekanja za pivo, uletavat će komadima, možda ako su spretni ubilježe i usputni seks. Danima će pričati kako je bilo na grupnjaku zvanom njihov prvi, posljednji ili samo “jedan od” open aira.

Vip IN music festival


Nick Cave

Gdje i kada: Zagreb, Otok hrvatske mladeži, 3. i 4. lipnja 2008.
Ulaznice: 300 kn - 28. 1. - 28. 2. 2008., 350 kn - 29. 2. - 29. 4. 2008., 400 kn - 30. 4. - 2. 6. 2008., 450 kuna na dan festivala
Nastupaju: Nick Cave & The Bad Seeds, Prodigy, Stereo MC`s, Serj Tankian, Sons & Daughters, Amadou & Mariam, Semi Kuti & Egypt 80, Dreadzone, Vještice, Ateist Rap, Ed Kuepper & Jefferey Wagner, XX Teens...

O festu: Prvo se Zoran Marić etablirao kao jedan od likova koji vodi Multikulturu i preko nje rješava world music koncerte u državi, onda je bio jedan od upletenih u jedan jedini Zagreb Open Air. Onda je dovabio sponzore te na Šalati počeo raditi dvodnevni In Music Festival dovevši Franz Ferdinande jedan dan, drugi dan Morrisseya. Lani se festivalu s par milja kuna priključio teleoprater Vip, a  fešta se seli na jarunsko jezero. Uz šarolik line up čini se da na par pozornica funkcionira sistem tridesetak izvođača, od toga bar pola inozemnih. Poslovično nezadovoljni zemljaci koječemu su prigovarali, premda je super što imamo festival koji se trudi ne biti samo slijepim crijevom istočnim susjedima. Perspektiva...
Info: www.vipinmusicfestival.com

Exit festival


Johnny Rotten - Sex Pistols

Gdje i kada: Novi Sad, Petrovaradinska tvrđava, 10.-13. srpnja 2008.
Ulaznice: 474 kn (4 dana),  620 (ulaznice 4 dana + kamp + prijevoz); 146 kn (kamp, 10 dana)
Nastupaju: Sex Pistols, Paul Weller, Primal Scream, The Hives, Juliette Lewis & The Licks, Manu Chao, Gogol Bordello, M.I.A., The Gossip, 2 Many DJ`s/Soulwax, Tiga, Laugent Garnier, Sven Vath, Nightwish, Ministry...

O festu: urbanim legendama o prijateljskoj atmosferi, lanjskom udaru Engleza, fantastičnim line upovima i prelijepim Srpkinjama obvezno pridodati činjenicu da je Exit lani proglašen najboljim europskim open air festivalom. Sva sreća da krvljenje među organizatorima i ina balkanska posla do prije nekoliko ljeta nisu požderali mogućnost višemilijunskog profita i da su se glave ohladile, zbrojile odnos koristi i šteta, pa nastavile dalje.

Vezano uz Exit, gotovo neodvojivi dio je Tuborg Green Fest koji će 2. srpnja biti iskorišten za nagovaranje ljudi na odlazak u novosadsku ravnicu i brdašca. Cypress Hill, Franz Ferdinand i Raveonettes za 2090/2490 dinara trebali bi biti dovoljno uvjerljivi “huškači” koji će osmu godinu zaredom (p)ostati rijetkim leglom urbanosti države koja, sudeći samo po glavnom gradu i pokojem svijetlom regionalnom primjeru, čelom juri ka Zapadu ne mašući samo zastavama, ne dižući samo tri prsta, ne loveći se samo za mačete i na puštajući samo bradu. Pod pretpostavkom, naravno, da ovogodišnji slučaj Bjork vezan uz negostoprimstvo zbog njezina političkog stava – podrške neovisnosti Kosova – smatramo samo lošim kuloarskim pričama koje nisu imale temelje u organizacijskim potezima uske jezgre Exita. Exit Festival je „must see“ za bilo koga tko se oglašava festivalskim tipom.
Info: www.exitfest.org

Radar fest


Bob Dylan

Gdje i kada: Varaždin, stadion Varteksa, 13. lipnja 2008.
Ulaznice: 250 kn do 30. travnja, 290 kn do koncerta, na dan koncerta – skuplje i naknadno objavljeno.
Nastupaju: Bob Dylan i tko god nakon njega.

O festu: lani je austrijski kapital posredovanjem Harryja Jennera ispred organizacije Musicnet, odgovorne za austrijski Nova Rock festival, ušao na domaći teren lansirajući prvu godinu Radara na festivalskom jednom danu. Placebo, Kaiser Chiefs, QOTSA, uz potporu Overflowa, Howling Bellsa i Anavrina, privukli su jedva 4000 ljudi u Zagrebu. Premda je sve bilo organizirano po špagi i sa sanitarnim čvorovima i s izmjenom bandova, “zegejci” nisu bili preotvoreni. Novi pokušaj znatno je bolja taktika. Dylanov solo koncert preimenovan u festival svakako je dobar razlog za plaćanje ne osobito skupe karte, jer ne dobiva se svake godine prilika vidjeti živu legendu u novoj autorskoj zrelosti i zenitu. Tko god još nastupi, neka mu bude čast dijeliti pozornicu s Robertom u istom danu. Varaždinec Čehok ne predaje se samo tako. Nisu bile uzaludne najave starog majstora unatrag par ljeta na Špancir festu.
Info: www.radar-festival.com

Rokaj fest


Evan Dando - The Lemonheads

Gdje i kada: Zagreb, Otok hrvatske mladeži, 4. - 6. srpnja 2008.
Ulaznice: 99 kuna u prvom navratu, poskupljivat će kasnije kako se bliži dan
Nastupaju: Lemonheads, Wire, The Godfathers, These New Puritans, Dwarves, Datsuns, Kira, Soprano, Bogart & Addictives, Dead Elephant, Navel, Urban, Trnokop (Edo Maajka + Damir Avdić), Rambo Amdeus, Vlada Divljan, PCVC, ...

O festu: Počelo je kao Coca-Colin ulog u domaći i regionalni rock and roll razvoj, ali se već nakon druge godine suočilo s problemom nedostatka bandova i činjenicom da čak ni nostalgičnim Hrvatima nije baš osobito zanimljivo svake godine gledati Majke, Let3, Psihomodo Pop, Vatru, Hladno pivo, Hard Time i sličan gitaristički profil manje ili više dobrih bandova. Ove godine se pokušava dati ruku svijetu. Istodobno dok programska inicijativa festivala tendira krenuti prema Zapadu, festival mini-turnejom reklamiraju vječno preprisutni Hard Time s dragim prijateljima frontmena Gordana Penave kultnog Pište - Cota G4, Osmi putnik, te jedinim dostojnim glazbenog 21. stoljeća, Riječanima The Father preimenovanim u Padre. Anakronizam u vabljenju i tjeranju publike strši. Uz najprijateljskiju cijenu ulaznica vidjet će se treba li domaćoj publici uopće inozemna ponuda ili će četvrte godine opet Hard Time biti headlineri.
Info: www.rokajfest.com


Masovke

Osim tuzemnih i regionalnog open aira, nekoliko će ovoljetnih najavljenih samostalnih gostovanja skupljati masovke i zbrajati desetke tisuća što turista, što namjernika.

HARTERA
Rijeka, 13. – 15. lipnja
Osim tuzemnih snagatora i novih nada tipa T.B.F., Elemental, Goribor, Father, Good Day To Die, Quasarr, Klaus, Diskurz, u goste dolaze i norveški gay hard rockeri Turgonegro, senzualna Roisin Murphy te elektro DJ ženturača Peaches.

MANU CHAO
Pula, 8. srpnja
Miljenik hrvatske publike, world punk skakač Manu Chao, netom prije nastupa na ovogodišnjem Exit festivalu dolazi opet odsolirati super svirku u Hrvatsku. Manu Chao i njegov Radio Bemba Sound System vraćaju se u Hrvatsku, gdje će predstaviti friški album “La Radiolina”.

THE WHITESNAKE
Osijek, 10. srpnja
Komercijalni bombonijera hard rockeri ili sweet metalci The Whitesnake koji su nešto love ubrali hitovima poput “Here I Go Again” ili “Is This Love” vitlat će natapiranim kosicama na osječkom srednjoškolskom igralištu Srednjika uz pratnju Divljih jagoda i Opće opasnosti. Za 120 u pretprodaji ili 150 kuna na dan svirke moći ćete biti i formalno “izvan vremena”.

LENNY KRAVITZ
Zadar, 6. kolovoza
Kralj svih retromanekena i rockera pozera Lenny Kravitz drugi put okušava sreću u Hrvatskoj. Ovaj ga put umjesto fijaska u Domu sportova prebacuju na zadarsko parkiralište u Jazinama gdje bi trebao propovijedati kako je vrijeme za “ljubavnu revoluciju” u skladu s naslovom novog albuma. Ako se zadrži namjera da svirka bude besplatna, što bi financirao grad Zadar, kao lani za Zucchera, ne sumnjamo da će se nakrcati svjetine i mahati na riffove te ljuljati uz balade.

IRON MAIDEN
Split, 10. kolovoza
Splitski će Poljud postati svetištem za još jedno gostovanje jedne od najvećih metal legendi svih vremena. Iron Maiden sa svojim iskešenim lutkom Eddiejem stižu u Torcidino grotlo. Za 250 kuna računa se huk jači od bure koja bi puhnula kad bi Bruce i kameradi izveli “Run To The Hills”.

HLADNO PIVO
Zagreb, 20. rujna
Ispraćaj ljeta i pozdrav jeseni solo slavljem Hladnog piva na Jarunu gdje će puhnuti u dvadeset svjećica i vjerojatno krenuti put kakvog-takvog Zapada, jer u Hrvatskoj im preostaje još samo to da grunu u Maksimir kako bi zadovoljili stalan rast apetita kako publike, tako i svog.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije