Ravnatelj Koncertne direkcije Zagreb Josip Nalis i umjetnički ravnatelj Zagrebačkih ljetnih večeri Krešimir Starčević s velikom su pažnjom i vrhunskim ukusom probrali izvođače i program ovogodišnjeg festivala koji je u ponedjeljak završio koncertom Borisa Brovcina i Danijela Detonija.
Ipak jedan potez zaslužuje osobitu pohvalu: pored šest tradicionalnih nastupa klasičnih virtuoza uvršteni su i Anđeli heretici, još jedan projekt Katarine Livljanić.
Umjetnički paviljon kao pozornica i koncertni prostor bio je otkriće za sebe, a oni koji su se tamo prvi put susreli s Katarinom Livljanić, sviračima njenog ansambla Dialogos i Kantadurima Joška Ćalete preksinoć su najčešće ponavljali: ovako nešto nismo nikada čuli ni vidjeli.
Sorbonska profesorica srednjovjekovne glazbe, pjevačica, glumica, skladateljica, umjetnica s misijom – sve je to Katarina Livljanić. S drevnih tekstualnih i notnih zapisa ona otpuhuje prašinu, dodaje im rekonstruiranu ili rekomponiranu glazbu i vraća ih u život u pjevačko-propovjedničkim seansama.
Zapisi sa stećaka okvir su cjeline koja priziva obrede i pučke pobožnosti iz srednjovjekovne Bosne i Hercegovine uz odgovarajuće glazbene idiome, sve do oporih suzvučja iz grla gangaša. Oko lapidarnih poruka mrtvih posloženi su spomenički tekstovi prikupljeni od Vatikanske biblioteke, preko Pariza i Zagreba, do Beograda i Plovdiva.
Život od rođenja do smrti, sudnji dan, zaklinjanja i proklinjanja i na kraju opomena guslara (fantastičnog Jure Miloša) o ljudskom životu nestalnijem od jutarnje maglice – to su teme potresne glazbene predstave koju je scenski postavila Sanda Hržić, a ovoj je zagrebačkoj izvedbi doprinos dao i Darko Rundek izradivši skupa s Katarinom Livljanić vrpcu s dodatnim zvučnim efektima.
Koncert je bio rasprodan, a publika je nakon sat i nešto vremena provedenih u napetoj pažnji, skrušenosti i očaranosti dala oduška svom čuđenju i oduševljenju.